wtorek, 31 stycznia 2023

Ziemniaczana zapiekanka z szynką i pieczarkami

Dzień dobry:)

Jakiś czas temu pokazałam Wam zapiekankę makaronową. I gdy tamtą piekłam wiedziałam, że wkrótce zrobię taką z ziemniaków. I tadam,jest! Rany jaka była smaczna, kilka prostych składników i wyszło fantastycznie. Moja rodzinka, a szczególnie mąż był zachwycony naszym obiadem. Mam jeszcze kilka pomysłów na ziemniakową zapiekankę więc wyglądajcie przepisu, a póki co zapraszam na tą 😀




800 g ziemniaków 

130 g pieczarek

1 cebula 

180 g szynki wieprzowej gotowanej ( w kawałku)

90 g papryki piqullo 

2 łyżki oleju 

2 trójkąty serka topionego śmietankowego

2 jajka 

125 g sera żółtego 

Sól, pieprz do smaku 

1 płaska łyżeczka przyprawy do ziemniaków 

Masło i bułka tarta do wysmarowania foremki 


Ziemniaki wyszorować i przełożyć do garnka. Ugotować do miękkości w mundurkach. Ostudzić i obrać z łupin, pokroić w plastry około 5 mm.

Szynkę zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Cebulę pokroić w półplasterki, a pieczarki w cienkie plasterki. 

Na patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę. Gdy się zeszkli dodać pieczarki. Gdy pieczarki zmniejszą objętość dodać szynkę. Smażyć całość około 5 minut  dodać pokrojoną paprykę ze słoika i 2 łyżki jej zalewy. Dusić, aż plyn odparuje. Doprawić solą i pieprz do smaku, zdjąć z ognia i ostudzić. 

Formę do zapiekania wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. 

Serek topiony zmiksować z jajkami i przyprawą do ziemniaków w blenderze z ostrzami. Ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach. 

Na dno formy ułożyć pierwszą warstwę ziemniaków, jeden obok drugiego. Nałożyć połowę farszu z patelni i polać 1/3 zawartości blendera. Posypać 1/3 sera żółtego. 

Kolejna warstwa ziemniaków, potem farszu i znów mieszanka sera z jajkami i ser żółty. Dwie ostatnie warstwy to ziemniaki i ser żółty. 

Zapiekać w 180 st około 20-22 minuty, smacznego. 







10 komentarzy:

  1. Na pewno jest bardzo smaczna. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam zapiekanki, więc będę chciała i tę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała zapiekanka, wszystkie smaki które lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, brakuje mi już pomysłów na obiad. Na pewno wypróbuję ten przepis bo wygląda apetycznie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Musi być pyszna:) Ja kiedyś robiłam ziemniaczaną z mięsem mielonym. Muszę Twój przepis wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapiekanki są świetne bo można je komponować na różne sposoby. Zawsze coś nowego i zawsze pysznie.
    Super!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ostatnio dwie zapiekanki, ale obie z makaronem, bo szybciej :)

    OdpowiedzUsuń