czwartek, 12 stycznia 2023

Drobiowe klopsiki pieczone w sosie pomidorowym

Dzień dobry:)

Czy Wy też zmagacie się z tematem- co zrobić z mięsem z rosołu. Ok,czasem zjadam go ot tak,najczęściej robię farsz do pierogów czy krokietów, ale ile nożna ciągle to samo? Dlatego postanowiłam zrobić cośmy nowego i tak poszedł mi z pomocą mój ulubiony kucharz czyli Jamie Oliver. Stworzył kiedyś pieczone klopsiki z gotowanego mięsa i dodatkowo je zapiekł w sosie...u mnie taki zapiekany sos by się nie sprawdził, ale zainspirowałam się. Klopski upiekłam ,zrobiłam sos na bazie passaty i wyszło mega smacznie. Jedliśmy, aż się uszy trzęsły 😁. Bardzo mnie to cieszy, bo mam w kolekcji kolejny pomysł na gotowane mięso drobiowe. A Wy co z niego robicie? Dajcie znać w komentarzach 🙂

Radosnego dnia!




Klopsiki:

3 udka z kurczaka gotowane 

1 kulka mozzarelli z zalewą 

1/3 szklanki mleka 

1 jajko 

1/2 szklanki bułki tartej 

10 oliwek zielonych 

2 ząbki czosnku 

1/2 pęczka szczypiorku 

Sól, pieprz do smaku 

2-3 łyżki oleju z czosnkiem i bazylią 

Sos pomidorowy:

1 cebula 

2 ząbki czosnku 

2 kawałki papryki ze słoika 

1 łyżeczka pasty czerwonego curry 

700 g passaty pomidorowej 

2 łyżki oliwy 

1 łyżeczka cukru 

Sól, pieprz do smaku 


Mięso oddzielić od kości i skóry, przełożyć do pojemnika blendera z ostrzami lub malaksera. 

Dodać mozzarellę wraz z zalewą, ząbki czosnku oraz kawałki szczypiorku. Wrzucić oliwki, dodać mleko oraz bułkę tartą. Ząbki na gładko. Dodać jajko i ponownie zmiksować. 

Formę do zapoznania wysmarować olejem. Układać klopsiki ( najlepiej formować wilgotnymi dłońmi).

Piec w 200 st 20-22 minut. Wyjąć z piekarnika. 

Sos:

Cebulę drobno posiekać, podobnie czosnek i paprykę. 

Dużą patelnię rozgrzać dodać oliwę. Wrzucić cebulę, gdy się zeszkli dodać czosnek i paprykę. Po 2 kolejnych minutach dodać pastę curry 

Gdy się połączy z resztą składników wlać passatę, dodać 1/2 szklanki wody, cukier i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować 12 minut. Doprawić do smaku solą i pieprzem, włożyć klopsiki. Smacznego. 










16 komentarzy:

  1. U nas mięso z rosołu szybko znika, bo mój mąż je uwielbia. Ale fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję:) fajnie że mąż lubi takie mięsko:)

      Usuń
  2. Też wykorzystuję mięso do farszu. Jak mam więcej to piekę klopsa ale małe klopsiki w sosie to super pomysł! Pyszne danie obiadowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chętnie zrobię takie klopsiki.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie mięsko z rosołu jest zjadane przez męża, a Twoje danie wygląda pysznie :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Danie pycha :D Ja zazwyczaj robię krokiety, pierożki albo kluski z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubimy, to dość szybkie danie, ale ja jeszcze nie piekłam, zawsze gotuję

    OdpowiedzUsuń