poniedziałek, 12 sierpnia 2024

Rodzynkowe batoniki musli

Dzień dobry 🙂 

Przed nami wakacyjne wyjazdy ( ja właśnie zaczynam swój trzytygodniowy urlop,po raz pierwszy mam tak długi urlop 😁😁😁) i czasem potrzeba nam coś " mobilnego". Oczywiście osobiście uważam że najbardziej mobilnym smakołykiem są muffinki, ale czasem i one mogą się przejść. Dlatego stworzyłam batoniki na bazie rodzynek. Moje batoniki mają mało batonikowy kształt, ale na smaku nic nie tracą. Jeśli jesteście ciekawi jak smakują to serdecznie polecam je zrobić.

Udanego tygodnia 😘 



200 g rodzynek 

2 białka z jajka 

90 g płatków migdałów 

70 g chia 

50 g orzechów włoskich łuskanych 

295 g płatków owsianych górskich 

30 g gorzkiej czekolady 

3-5 łyżek erytrolu zmielonego na puder 


Do miski przełożyć rodzynki, zalać wrzątkiem na taką wysokość,aby całość była przykryta. Zostawić na co najmniej dwie godziny.

Następnie odcedzić rodzynki ( wodę zachować). Przełożyć do dzbanka wraz z białkiem, zmiksować. Gdy miksowanie będzie utrudnione , dodawać po odrobinie wody z moczenia owoców. Miksować aż do uzyskania gładkiego musu owocowego.

Przełożyć do dużej miski. Dodać płatki migdałowe, owsiane, nasiona chia oraz z grubsza posiekane orzechy.

Dodać płatki, erytrol. Wstępnie wymieszać. Czekoladę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach i dodać do miski. Dokładnie wymieszać.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i uformować batoniki. Ja nakładam do ringów i delikatnie dociskałam, ale można formować dłońmi.

Piec w 190 st z termoobiegiem około 10-12 minut. Wyjąć i gdy ostygną zdjąć z blachy. Przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku, można także zamrozić kilka sztuk.

Z podanych składników wyszło mi 20 sztuk po około 154 kcal jedna sztuka.

Smacznego.









31 komentarzy:

  1. Na pewno zrobią te batoniki, tylko nie dodam rodzynek bo ich nie lubię, a myślę, że kokos będzie super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokos na pewno się sprawdzi,albo daktyle czy śliwki suszone.

      Usuń
  2. W trzy tygodnie można odpocząć. Zazdroszczę takiego urlopu ale tak pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na zdrową przekąskę :) zaspokoi apetyt na słodycze i doda energii :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Batoniki wyglądają przepysznie :)
    Ja też zrezygnowałabym z rodzynek

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności, miłego urlopu, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. I to jest coś dla nas. Z pewnością nie raz wykorzystam. Odpoczywaj od pracy, by wrócić z głową pełną wspaniałych pomysłów 💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło. No moja głowa już pracuje nad nowymi przepisami 😁

      Usuń
  7. Pyszne i pożywne batoniki 🧡
    Pięknego i udanego wypoczynku! 🤗🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne, czasem robię podobne batoniki. Miłego urlopu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałego wypoczynku! Batoniki na pewno dodają energii mając taki zestaw składników!

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne i do pracy i do szkoły:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja takie batoniki zrobię na wypad w góry 😋będzie po nich energia i siła 😁 pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spacerowanie z takimi batonikami bardzo smakowite jest 😉

      Usuń
  12. Ale fajny pomysł na taką niewielką słodką przekąskę :)
    Monia, jesteś kopalnią fantastycznych pomysłów...
    Buziole!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Muszę jakoś wyprzedzać moje słodkie zachciewajki,bo niestety lubię słodkie więc trzeba być o krok naprzód i takie batoniki to dobre rozwiązanie. Iwonko serdecznie dziękujemy za przemiłe słowa. Gorące uściski 😘

      Usuń
  13. Wyglądają pysznie, ale nie moja bajka tym razem.
    Mam nadzieję, że wypoczniesz porządnie i naładujesz baterie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,nie sposób wszystkiego lubić więc doskonale rozumiem. Bardzo dziękuję i też mam nadzieję że porządną regenerację.

      Usuń
  14. Pomysł na słodkie co nieco genialny! Same dobroci w tych batonikach a kształt jest właśnie super bo od razu widać, że to ręczna robota a nie z fabryki:)
    Trzy tygodnie to idealny urlop! Pierwszy tydzień na adaptację, drugi na prawdziwy odpoczynek i trzeci przygotowanie do powrotu😀
    Odpoczywaj Kochana, ładuj akumulatorki i wracaj szczęśliwa i wypoczęta.
    Ściskam serdecznie 🤗😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i trzeba przyznać że bardzo trafnie podsumowałaś długość urlopu.
      Ja również serdecznie Cię ściskam 😘

      Usuń
  15. Superaśny pomysł na takie zdrowe batoniki :) Ps.miłego końca urlopu, wypocznij tam na maksa :*

    OdpowiedzUsuń