niedziela, 11 sierpnia 2024

Koktajl z brokułami

Dzień dobry 🙂 

Pamiętacie jak przestrzegałam przed jedzeniem cukinii na surowo? Z brokułami nie ma tego problemu. Jest nawet sałatka na bazie takiego surowego brokuła. Ja poszłam o krok dalej i zmiksowałam z bananem i bazylią. Wyszedł smakowity i pięknie wybarwiony koktajl. Serdecznie zachęcam do wypróbowania pomysłu 🙂 




200 g różyczek brokuła 

2 banany 

2 ogórki gruntowe 

1/2 pęczka bazylii 

500 ml mleka 0,5%

500 ml wody 


Do dużego dzbanka lub garnka przełożyć umyte kawałki brokuła. Dodać wyszorowanego ale nie obranego ogórka. Warto go pokroić na mniejsze kawałki. Dodać banana oraz bazylię. Wstępnie zmiksować.

Następnie dodać mleko oraz wodę i dokończyć miksowanie na gładko. Przed podaniem porządnie schłodzić. Smacznego.







28 komentarzy:

  1. Uwielbiam brokuły pod każdą postacią! Ostatnio odkryłam go na nowo i bardzo często uzupełnia moje obiady. Wprawdzie na słono, najczęściej z fetą i bobem, ale połączenie z bananem musi być mega pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiedziałam, że będzie Shrek IV :)
    Koktajl ma kolor, który lubię, inna zielona zieleń :))
    Twoje pomysły nie mają końca i to jest świetne!
    Do brokułów musiałam dorosnąć:) ale to pewnie dlatego, że nikt mnie tego smaku nie nauczył. Kiedy byłam dzieckiem, nie były popularne a potem, już nie pamiętam gdzie, podano mi je w formie niezjadliwej blabry. Minął czas, przygotowałam je po mojemu i polubiliśmy się 🙂
    Miłej niedzieli życzę i ściskam serdecznie 🤗❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za dzieciaka też nie jadłam brokuła, dopiero gdy zaczęłam być na diecie i bardziej zajmowałam się gotowaniem to poznałam ten smak.
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  3. Uwielbiam zielony koktajle. Tego z brokułem jeszcze nie piłam, więc chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brokuły uwielbiam, generalnie do obiadu z bułka tartą, jako salatki ale koktajlu jeszcze nie piłam, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze tak brokuła nie robiłam, chętnie wypróbuję 😀

      Usuń
  5. Uwielbiam brokuły i koktajle więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pewnością spróbuję... uwielbiam te Twoje koktajle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie piłam chyba jeszcze koktajlu z brokułem

    OdpowiedzUsuń
  8. Oh, Moniu, uwielbiam:
    * brokuły
    *koktajle.

    I czy trzeba więcej? Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm byłabym ostrożna w smakowaniu ale czemu nie. Może taki koktajl stałby się moim przysmakiem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super koktajl. Zdrowy i pożywny. Coś wspaniałego 👍😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Takiego koktajlu jeszcze nie piłam! Jestem ciekawa tego smaku, chociaż nie przepadam za surowym brokułem, tylko za ugotowanym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak niezbyt intensywny, ale czuć że to surowe warzywo.

      Usuń
  12. Mniam :) zdrowy i ma piękny kolorek 👍😋

    OdpowiedzUsuń