sobota, 10 sierpnia 2024

Letni twarożek z rzodkiewką i ogórkiem gruntowym

Dzień dobry 🙂 

Lubicie twarożek? Taki z cebulką albo szczypiorkiem? Ja bardzo! Od dziecka lubię to smarowidło. Teraz gdy najdzie mnie ochota na eksperymenty to dodaje inne składniki, np. ogórka lub oliwki. Jeśli macie ochotę spróbować, to zapraszam dalej , tym bardziej że wczoraj był pomysł na pieczywko to dziś coś do niego 😉



250 g sera białego chudego 

2 ogórki gruntowe 

80 g rzodkiewki 

20 g czarnych oliwek 

45 g śmietany 12%

1/2 pęczka natki pietruszki 

Sól,pieprz do smaku 


Do miski przełożyć ser,rozgnieść go widelcem, odłożyć na bok. 

Ogórki wyszorować, rozkroić na pół i łyżeczką wyjąć gniazda nasienne ( nie obierać). Następnie pokroić w drobną kostkę, przez do miski z serem. 

Rzodkiewki wyszorować i zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Dodać do miski. 

Oliwki odsączyć z zalewy i drobno pokroić. Natkę posiekać. 

Wszystko przełożyć do miski, dodać śmietanę oraz przyprawy i dokładnie całość wymieszać. Smacznego. 







30 komentarzy:

  1. Wczoraj,jak pisałam komentarz do bułeczek, to o takim właśnie smarowidle myślałam:)
    Uwielbiamy twarożek z różnymi dodatkami a możliwości jest wiele:)
    Pozdrawiam cieplutko 🧡🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, twarożek jest tak wszechstronnym produktem że można go kreować na wiele sposobów.
      Gorąco pozdrawiam 😘

      Usuń
  2. Bardzo lubię twarożek i to jest właściwie podstawa mojego jadłospisu. Nie dodawałam oliwek. Czemu nie? Trzeba spróbować. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz oliwki to naprawdę dobry pomysł na ich dodanie do twarożku.

      Usuń
  3. Idealnie na śniadanie i kanapki na drogę :) Teraz można znów wysiewać rzodkiewki i tworzyć takie smakołyki :) Można jeść też ich liście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem że można jeść liście bo sama z nich korzystam 😉

      Usuń
  4. I do tego świeży wiejski chlebk. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja nie przepadam za taką mieszanką :) Najlepiej lubię bez dodatków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam taki twarożek, muszę niebawem zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam twarożki ale z oliwkami nie robiłam nigdy...czas spróbować 😋

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię z każdymi dodatkami tylko nie oliwki, smarowidło super, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spokojnie można je pominąć, na tym polega magia gotowania można komponować składniki według własnego gustu.
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  9. Super jako smarowidło, uwielbiam też taki poznański gzik do kartofelków :)
    Ale ja zawsze obieram ogórki, a w wielu przepisach spotkałam się właśnie z tym, żeby nie obierać, czy to ma jakieś znaczenie?
    Muszę chyba wypróbować ten patent...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę że nie ma większego znaczenia, chociaż faktem jest że ogórki są bardziej chrupiące ze skórką. No i wszędzie wieszczą że w skórce jest zawsze najwięcej dobrych składników, więc trzeba z tego korzystać 😉

      Usuń
  10. Lato zdecydowanie sprzyja daniom ze swiezych warzyw .Robie podobny twarozek, moi domownicy lubia rzodkiewke -)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie 3 na 4 osoby lubią rzodkiewkę 😉 ale faktem jest że twarożek ze świeżymi owocami to must have na letnim stole 💪

      Usuń
  11. Uwielbiam twarożki i często je robię do śniadania w domu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio mam wielką chęć i fazę na różne warianty twarogu, chyba mi białka brakuje. Pozdrawiam, Monia, jadę nad morze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. Twarożek jest zdrowy więc jedz do woli 😁. Udanego wypoczynku 😘

      Usuń
  13. Ja jem twarożek z greckim jogurtem, miodem i bananem, bo niestety gruntowy ogórek i rzodkiewka mi nie służą. A szkoda, bo bardzo lubię :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O bardzo ciekawy pomysł,tak jeszcze nie jadłam twarożku.

      Usuń