niedziela, 4 sierpnia 2024

Delikatne babeczki z porzeczkami i borówkami

Dzień dobry w niedzielę 🙂

Macie coś dobrego do popołudniowej kawy? Jeśli nie to polecam proste, urocze i przepyszne babeczki z owocami. Na bazie maślanki, mąki orkiszowej i oczywiście bez białego cukru. Szybkie a jakie smakowite. Jeśli macie ochotę można oprószyć je cukrem pudrem, ja uznałam to zbędny pomysł.

Serdecznie zapraszam i udanego dnia 😀 




100 g masła w temperaturze pokojowej 

200 g mąki orkiszowej jasnej 

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

100 g erytrolu zmielonego na puder 

250 ml maślanki w temperaturze pokojowej 

1 jajko

100 g czerwonych porzeczek 

100 g borówek 


Do miski przełożyć masło, dodać erytrol i utrzeć na jasny krem. Dodać jajko i dokładnie wymieszać.

Następnie wlać maślankę i wymieszać do dokładnego połączenia.

Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i wymieszać ale krótko, tylko do połączenia. Dodać owoce i także krótko wymieszać.

Foremki do muffinek wyłożyć papilotkami i nałożyć po czubatej łyżce ciasta. 

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st około 20 -22 minut,do suchego patyczka. 

Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.









38 komentarzy:

  1. Śliczne i w kolorach letnego ogrodu!
    Bardzo apetyczne i idealne do niedzielnej kawy:)
    Zaplanowałam gofry ale jak to z planami bywa, mogą się zmienić bo nie wiadomo co mi jeszcze przyjdzie do glowy:)
    Nie wiem jak Ty ale ja mam tak często, że wieczorem planuję coś innego a następnego dnia robię coś innego:)
    Milej niedzieli życzę 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najczęściej planuje na 3-4 dni naprzód i pod ten plan posiłków robię listę zakupów. Ale oczywiście zdarza mi się zrobić coś innego, zwłaszcza gdy mąż ma ochotę na coś innego. Bo co dziwne dziewczynki bardziej się dostosowują do moich planów kulinarnych niż mąż 😉
      Cieszę się, że babeczki Ci się podobają. A gofry były u nas tydzień temu 😁

      Usuń
  2. Bardzo lubię wszelkie ciasta i babeczki z owocami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie babeczki wyglądają przepysznie. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale widok. Wprawdzie mam sernik, który rodzince smakuje, ale nie ma przeszkód by dołożyć coś tak smakowitego. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję. Oj sernika to bardzo dawni nie jadłam.
      Udanej niedzieli 😘

      Usuń
  5. Uwielbiam ciasta i babeczki z takimi kwaśnymi owocami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka :) To ja chyba zajadę do Ciebie z moimi jeżynami, które pięknie w tym roku obrodziły. Co trzeci dzień mrożę na zimowe wypieki i desery :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu serdecznie zapraszam, każdą ilość owoców chętnie przyjmę 😀
      To będziesz mieć smakowitą zimę 🤤

      Usuń
  7. Kolejne kulinarne cuda u Moni.
    Ty powinnaś, kochana, Nobla dostać za tę Twoją kreatywność i kuchenną pracowitość.
    Ogłaszam wszem i wobec, że głosujemy na Monię w najbliższych nominacjach do kulinarnego Nobla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko! Większej radości nie mogłaś mi sprawić swoimi słowami. Uśmiechnął mam od ucha do ucha 🤩🤩🤩

      Usuń
  8. Jeju, mega smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No kurczę! Jadę do Ciebieeeeeee!!

    OdpowiedzUsuń
  10. mam kawkę, akurat szukam czegoś smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo proste i zarazem proste babeczki. Coś, co ja uwielbiam bardzo do kawy 👍😊
    Najlepsze pozdrowienia dla Ciebie od serca 🤗🥰🤲❤

    OdpowiedzUsuń
  12. Matko jakie pyszności! Jestem fanką babeczek wszelakich, nie dość że ładnie wyglądają to dobrze smakują. Mogą mieć masę dodatków, super się prezentują, idealne na coś na ząb :) Nie mogę się doczekać, aż Piotruś będzie jadł moje ciasta :) Dziękuję za wspaniałą, słodką inspirację!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ani się obejrzysz zaraz będzie jadł takie rzeczy. Jeszcze chwilę i biszkopciki bez cukru będziesz mogła Piotrusiowi upiec.

      Usuń
  13. Smaczne babeczki od fajnej Babeczki! I maślankowe - na maślance zawsze wszystko się udaje :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. ależ cudnie te babeczki wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne maleństwa :) idealne do kawki :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszne babeczki 👍😊idealne do ☕😋u mnie drożdżowe z borówką amerykańską( z własnego ogródka) i kruszonką 🙂

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak one smakowicie się prezentują ^_^

    OdpowiedzUsuń