piątek, 2 sierpnia 2024

Zapiekanki z kuskus z warzywami w wersji mini

Dzień dobry 🙂 

Lubicie kuskus? Ja przyznam że jako dziecko/ nastolatka nie miałam pojęcia co to i z czym to się je... dopiero gdy wkręciłam się w gotowanie,poznawałam nowe smaki i kuskus właśnie. Niebywałym atutem poza wszechstronnością wykorzystania jest łatwość i szybkość przygotowania. Miseczka, wrzątek i parę chwil i gotowe. Ja swój kuskus dodałam do warzyw i dzięki temu powstały sycące acz lekkie zapiekanki. Serdecznie polecam 😍 




300 g kuskus

1 łyżeczka curry mielonego 

180 g mrożonego brokuła

2 marchewki

60 g suszonych pomidorów

220 g sałaty lodowej

85 g sera żółtego wędzonego

6 jajek

Sól pieprz do smaku



Kuskus wymieszać z solą i curry,zalać wrzątkiem według instrukcji na opakowaniu i odstawić na bok

Brokuła również zalać wrzątkiem i zostawić na 10 minut, następnie odcedzić i podzielić na mniejsze kawałki.

Marchewkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach, pomidory i sałatę posiekać.

Do bardzo dużej miski przełożyć kuskus, wszystkie warzywa i doprawić solą i pieprzem.

Ser zmielić w blenderze z ostrzami,a następnie podłączyć go z jajkami. Całość dodać do miski, dokładnie wymieszać.

Nakładać do silikonowych foremek na muffinki. Piec w 200 st około 20 minut. Wyjąć i podawać od razu lub ostudzić i zamrozić. Smacznego.





39 komentarzy:

  1. Z kuskusem jeszcze nie jadlam takich babeczek, wygladaja pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis. Zapowiada się bardzo smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiego dania to ja jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kuskus i mam go zawsze w swojej spiżarence. Pomysł bardzo dobry taki akurat dla nas. Myślę że można je upiec w frytkownicy beztłuszczowej. Czy próbowałaś? A tak nawiasem bardzo Ci dziękuję, bo dzięki Tobie mam to urządzenie i często jest w użyciu. Dla nas dwojga to idealny sprzęt. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tych akurat nie piekłam w tej frytkownicy, ale też bardzo często z niej korzystam. Piekłam słodkie babeczki w tym sprzęcie, pieką się tak krzywo, ale są dopieczone 😉

      Usuń
  5. Świetne są te babeczki, sprytne bardzo! Nawet się oszukałam bo myślałam, że to takie babeczki bakaliowe a tu proszę - kuskus ,warzywa i trochę dodatków a efekt łał!
    Masz super pomysły Monia!
    Buziaki dla Ciebie 😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję,to dobry pomysł dla osób liczących kalorie, ale nie tylko. Smaczne, bardzo podzielne i świetnie się mrożą.
      Gorące buziaki 😘

      Usuń
  6. Rewelacyjne są! 😍 A do tego pyszne i pożywne 💚💚
    Miłego weekendu! 🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie wyglądają i muszę kiedyś wypróbować Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, mam nadzieję że będzie smakować 🙂

      Usuń
  8. Nie jadłam ale wygląda wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wstyd się przyznać, ale nie jadłam nigdy kuskusu xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też korzystam z niego od niedawna, odkąd bardzo wkręciłam się w gotowanie czyli jakieś 12-13 lat...

      Usuń
  10. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy przepis i jaki zdrowy...
    A przy tym jak doskonale wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję, cieszę się że pomysł się podoba 🤗

      Usuń
  12. Nie mogę się przekonać do kuskusu, ale kusisz tym przepisem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Ja kiedyś jadłam z jogurtem i owocami 😉

      Usuń
  13. Cudnie wyglądają i w takiej wersji jeszcze nie kosztowałam zapiekanek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto pokusić się o wypróbowanie tego pomysłu 🙂

      Usuń
  14. Fajne, apetyczne chapsiki na raz. A kuskus to ja poznałam dopiero mając dwoje dzieci i też byłam zdumiona, jak można tak szybko przygotować KASZĘ ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak,czas przygotowania to niebywały atut tego produktu. I naprawdę można przygotować na wiele sposobów.

      Usuń
  15. Kuskus uwielbiam i zmusiłam męża by też polubił ;)
    ostatnio zrobiłam z kurczakiem gotowanym w czarnej herbacie i suszonymi śliwkami, do tego właśnie kuskus wymieszany z resztą suszonych śliwek i cytryną. Wyszło bardzo orientalnie ;)
    Twój przepis też wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No muszę przyznać że Twój przepis brzmi mega smakowicie!

      Usuń
  16. Są warzywa i ser żółty, więc muszę wypróbować. Wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pomysłowy i kreatywny sposób przygotowania posiłku. I to coś, co ja cenię sobie w kuchni. 👍😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za przemiłe słowa, zawsze umiesz mnie tak miło pochwalić 😀

      Usuń
  18. Super pomysł na kuskus ^_^ Ja lubię kuskus ale mój mąż niestety nie ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest podobnie. Ale zwykle gdy jestem na diecie gotuje na dwa garnki, czyli dla siebie osobno dla rodzinki osobno więc od czasu do czasu na takie rarytasy mogę sobie pozwolić 😉

      Usuń