poniedziałek, 16 października 2023

Zupa jarzynowa całoroczna

Dzień dobry:)

Wszyscy wiemy, że gotowane sezonowe jest bardzo ważne z wielu powodów. Ale ja jestem również zdania,że warto mieć zbiór przepisów całorocznych, dzięki któremu gotowanie będzie jeszcze bardziej przyjemne. W końcu są produkty, które przez cały rok są na półkach, często w przyzwoitych cenach i nie możemy zapominać o skarbie jakim są mrożonki. I mówię zarówno o tych " sklepowych" jak i tych które możemy sami przygotować ze zbiorów z ogrodów lub działek. W razie potrzeby można wyjąć porcyjkę warzyw i przygotować pyszny obiad. U mnie tym razem zupa bogata w warzywa. Dodatek koperku skutecznie przekupił moje córki 🙂




2 marchewki

1 mała pietruszka

Kawałek selera

200 g mrożonej fasoli szparagowej

100 g brokuła

100 g cukinii

4 ziemniaki

2 łyżki oleju

50 ml śmietany kremówki

2 łyżki pokrojonego koperku

3 liście laurowe

Sól do smaku

2,5 litra wody 


Warzywa umyć i osuszyć. Marchewki, pietruszkę oraz seler pokroić na małe kawałki. Brokuł pokroić na drobniejsze różyczki,a cukinię w drobną kostkę. 

Ziemniaki pokroić w drobną kosteczkę.

Do garnka wlać olej i rozgrzać. Wrzucić marchewki, pietruszkę i seler. Podsmażyć przez 3 minuty. Następnie wlać wodę, dodać liść laurowy i zagotować. 

Po około 10 minutach od zagotowania dodać cukinię, brokuł oraz ziemniaki. Posolić do smaku i gotować do miękkości warzyw. Skosztować i w razie konieczności dodać sól. Na koniec wlać śmietankę, dodać koperek, wymieszać i podawać. Smacznego.









14 komentarzy:

  1. Nie wiem czemu, ale zupy lubię właśnie tylko w sezonie. Gdy mamy własne świeże warzywa lub grzybki z lasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja akurat nie przepadam za zupą jarzynową.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna zupka na każdą porę roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie zupy. Są pyszne, pożywne i najlepiej rozgrzewają w chłodne dni :)
    Miłego tygodnia! 🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesień to dla mnie czas zup, Twoja jarzynowa jest bardzo apetyczna, idealna na wczesne chłody :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię taką właśnie gorącą i pożywną zupkę. A już w taki czas jak teraz, kiedy zmarzną cztery litery, to w ogóle jest cymesik :) Pozdrawiam, kochana...

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko jemy zupy, przeważnie drugie dania. Ogólnie, chociaż są one proste w wykonaniu - przerażają mnie :D
    Jak jestem u rodziców to wówczas wpadnie jakaś dobra zupka.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super jest taka zupa, uwielbiam ♥️

    OdpowiedzUsuń
  9. Taka gorąca zupka jest super jak sie przyjdzie do domu

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam zupy, chociaż ograniczam węglowodany to jarzynowa jest na mojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie zupy uwielbiam, robię często🍲😊

    OdpowiedzUsuń