wtorek, 31 października 2023

Babeczki " Kapelusze Czarodziejki/ Wiedźmy"

Dzień dobry:)

Był taki czas, kiedy moje córki były malutkie i nikt nie myślał o czymś takim jak Halloween.... ale latka lecą, dziewczyny to już pannice i okazało się że trzeba o tym pomyśleć. Moja starsza córka idzie dzisiaj na taką właśnie imprezę i zapytała czy coś w klimacie upiekę. Jako że nie lubię tych strasznych i krwawych deserów postanowiłam że upiekę jej takie babeczki kapelusze wiedźmy. I tak miałam zatytułować ten przepis Kapelusze Wiedźmy. Ale wtedy rzeczywiście byłby to pomysł tylko na tą okazję,a ja wolę takie przepisy, które można przygotować więcej niż raz w roku. I wtedy dotarło do mnie, że takie na babeczki z kapeluszami mogą sprawdzić się na Andrzejki,Sylwestra czy Karnawał. I dlatego pomysł swój nazwałam babeczki kapelusze czarodziejki łamana na wiedźmy. Córka za 4 godziny idzie z tymi babeczkami do koleżanek, trzymajcie kciuki aby się podobały i przede wszystkim smakowały 🙂a Wy dziś przygotowujecie coś w temacie Halloween? Czekam na pomysły 😀



Ciastka:

300 g mąki

100 g cukru pudru

150 g masła

2 żółtka

Szczypta soli

1 łyżeczka wanilii

2 łyżki śmietany 30%


Kapelusze:

20 szt upieczonych ciastek

20 wafelków do lodów

400 g czekolady gorzkiej*

3 łyżeczki oleju

Kolorowa posypka - opcjonalnie


Babeczki:

400 g mąki

70 g czekolady w proszku do picia

4 jajka

4 łyżeczki proszku do pieczenia

400 g jogurtu naturalnego

200 ml oleju

240 g cukru


Krem

400 g śmietany kremówki

100 g białej czekolady

250 g mascarpone



Ciastka:

Do dużej miski przełożyć mąkę wraz z cukrem, solą i wanilią. Wymieszać. Dodać żółtka i ponownie wymieszać. Następnie dodać masło i całość posiekać na kruszonkę. 

Wysypać na blat i zacząć zagniatać, jeśli będzie utrudnione to dodać śmietanę i dokończyć proces zagniatania. Rozpłaszczyć, owinąć folią spożywczą i wstawić do lodówki na godzinę.

Po tym czasie rozwałkować na grubość 5 mm i wycinać krążki o średnicy 8 cm. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do lodówki na pół godziny. Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 180 st i piec ciastka około 13 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce.Z podanych słów wyszło mi 38 sztuk,a do babeczek potrzeba 20.

Kapelusze :

Wafelki do lodówki w razie konieczności dociąć do odpowiedniego rozmiaru ( ja tak zrobiłam)

W kąpieli wodnej roztopić 100 g czekolady. Dodać 1 łyżeczkę oleju i dokładnie wymieszać.

W czekoladzie maczać ciastka i odkladać na kratkę.

Następnie roztopić resztę czekolady z resztą oleju. Przelać do wysokiej szklanki, którą wstawić do innego naczynia wypełnionego wrzątkiem.

Rożki maczać w czekoladzie, poczekać aż nadmiar spłynie i od razu ustawiać na ciastkach. Całość powtórzyć do wykorzystywania wszystkich składników.

Zanim czekolada zastygnie można udekorować posypką, ale nie jest to konieczne.

* do wykonania kapeluszy ostatecznie użyłam 270 g roztopionego czekolady. 130 g mi zostało, ale sprytnie to wykorzystałam, wypatrujcie pomysłu 😀

Kapelusze wstawić do lodówki.

Babeczki:

Do dużej miski przełożyć mąkę, czekoladę w proszku oraz proszek do pieczenia. W drugiej misce wymieszać jogurt z cukrem i jajkami. Dodać olej i ponownie wymieszać.

Następnie przesiać suche składniki i wymieszać tylko do połączenia,aby ciasto nie było twarde. 

Przelać do foremek na muffinki i piec w 180 st około 22-24 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce.

Krem:

Wieczór przed składaniem babeczek czekoladę zagotować ze śmietaną. Ostudzić i wstawić do lodówki na całą noc.

Kolejnego dnia wstępnie ubić, dodać mascarpone i ubić na sztywny krem.

Składanie:

Na babeczkę szprycą lub rękawem cukierniczym wycisnąć porcję kremu i ułożyć kapelusz.

Smacznego.









16 komentarzy:

  1. Mnie też to niebawem czeka. Ale fajne babeczki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ cudeńka upieklaś, jesteśmy już sami z mężem w domu ale na to swieto zawsze jakieś ciasto jest i coś lepszego na kolację, jutro będzie syn z rodziną, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie :) Nic nie szykowałam oprócz cukierków dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zjadłabym takie babeczki, wyglądają przepięknie<3

    OdpowiedzUsuń
  5. Magia i czary🙂
    Świetny pomysł a efekt łał!!!
    Podeślę pomysł córce:)
    Pozdrawiam cieplutko 🤗

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne i jakie urocze babeczki! Rewelacja 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł ♥️ Jesteś bardzo zdolna 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. To zdecydowanie kreatywny i wielofunkcyjny przepis na babeczki. Świetny pomysł, aby dostosować je do różnych okazji, nie tylko Halloween. Córcia i jej koleżanki zapewne miały wspaniałe wrażenia i super wieczór :) babeczki wyglądają oblednie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjny miałaś pomysł na takie czarodziejskie babeczki ^_^ Wspaniałe są :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Malownicze, aż żal zjeść😊

    OdpowiedzUsuń