środa, 4 października 2023

Dyniowe pierogi z serem i ziemniakami

Dzień dobry:)

Sezon na dynię coraz śmielej się rozkręca. Wobec tego i ja musiałam poddać się tej sezonowości. Póki co wymyśliłam trzy pomysły,mam w planach jeszcze dwa. Ale nie ma pewności czy zdążę je zrobić 😉 puree z dyni zamrożone, więc zapasy są. Póki co zapraszam Was na pierogi na cieście dyniowym z farszem serowo - ziemniaczanym. Wyszły naprawdę tak dobre że sama byłam zaskoczona. Jeśli chcecie się przekonać jak smakują takie pierogi zachęcam Was do przygotowania. Zapraszam 🙂



Farsz:

320 g ugotowanych ziemniaków

250 g sera białego

1 cebula

2 łyżki olej

Sól pieprz do smaku

1/4 łyżeczki ostrej papryki mielonej 

Ciasto :

250 g mąki

160 g puree z dyni

Ok. 200 ml wody

Sól do smaku

1/2 łyżeczki curry mielonego


Farsz:

Cebulę pokroić w drobną kosteczkę. W rondelku rozgrzać olej i wrzucić cebulę. Smażyć na złoto. Zdjąć z ognia i ostudzić.

Ziemniaki i ser przecisnąć przez praskę, ewentualnie porządnie rozetrzeć tłuczkiem do ziemniaków. Dodać cebulę oraz przyprawy i dokładnie wymieszać. Odłożyć na bok.

Ciasto:

Puree zmiksować z 100 ml wody,aby było bardzo gładkie. Przełożyć do miski, dodać mąkę i sól oraz curry .Zagnieść ciasto,w razie konieczności dodać po odrobinie resztę wody. Ciasto jest dosyć luźne i klejące, ale da się z nim pracować. 

Wykonanie:

Ciasto rozwałkować na cienki placek ( ale niezbyt cienki,aby ciasto się nie rwało) i wycinać krążki ciasta. Nałożyć łyżeczkę farszu i zlepić brzegi.

Gotować w osolnym wrzątku dwie minuty od wypłynięcia. Wyjmować łyżką cedzakową. Smacznego.





17 komentarzy:

  1. Świetna propozycja! Takich pierogów jeszcze nie kosztowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie pyszności ;) Chyba tam do Ciebie zajadę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak tak, czegoś innego szukałam... Z dynią... Chętnie wyprobuje przepis. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie i oryginalnie, uwielbiam dynię w różnych odsłonach. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawi mnie czy by posmakowały mojej rodzince;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale fajny pomysł. Na pewno je zrobię. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dynia czeka aż złapię natchnienie a tu jak na zamówienie jest podpowiedź co zrobić.
    Dziękuję i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor maja przepiękny, ja robiłam kilka lat temu odwrotnie, z farszem z dynią ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjne pierogi :) piękny kolor i świetne nadzienie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pięknie wyglądają:) Zrobiłam kiedyś pierogi z nadzieniem z dyni i mozzarelli, ale takiej wersji jeszcze nie próbowałam. Bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne i niezwykle smakowite pierożki 😍
    Aż zrobiłam się głodna. Piękny kolorek! 🧡

    OdpowiedzUsuń
  12. Niesamowity kolor ciasta wyszedł, dzięki dodaniu dyni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierogi prezentują się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. No coś pięknego, wyglądają obłędnie i pewnie tak samo smakują. Ty to masz pomysły kochana, aż zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. They look tasty.
    https://www.melodyjacob.com/2023/10/uk-smoking-ban.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam Cię serdecznie 🙋‍♂️

    Muszę przyznać, że pierogi wyglądają po prostu... rewelacyjnie. Twoje pomysły na różne dania są niezwykle fascynujące i za to Cię szanuję oraz cenię. Widać, że gotowanie to Twoje hobby. Jesteś w tym świetna 👍😊

    Pozdrawiam Cię od serca i z serdecznością 🤗😘🧡
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają przepysznie, bardzo unikalnie!

    OdpowiedzUsuń