piątek, 27 października 2023

Ciastka dyniowe z czekoladą i nutką imbiru

Dzień dobry:)

Z pewnością po tytule oczekiwaliscie ciastek w mocnym pomarańczym kolorze. Szczerze mówiąc ja też tak sądziłam. Ale jakąś taką bladą dyńkę kupiłam i puree też takie jaśniutkie wyszło. Ale nic nie szkodzi,ciastka wyszły pyszne. Upiekłam je na kiermasz dyniowy do szkoły. Dzieciaki były zadowolone bo oczywiście czekolada zrobiła robotę i wstydu w szkole nie było. I to najważniejsze 😁 zapraszam na przepis 🙂




150 g miękkiego masła

200 g cukru

2 jajka

100 ml śmietany 12%

160 g puree z dyni

300 g mąki

90 g czekolady mlecznej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka mielonego imbiru


Do dużej miski przełożyć masło i utrzeć z cukrem. Następnie dodawać po jednym jajku i nadal ucierać. 

Dodać puree z dyni, śmietanę i wymieszać. Dodać mąkę, proszek do pieczenia oraz imbir. Wymieszać do połączenia składników.

Czekoladę posiekać i dodać do miski. Krótko wymieszać.

Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i z rękawa cukierniczego wyciskać porcje ciasta.

Wstawić blachę do lodówki na godzinę.

Po tym czasie rozgrzać piekarnik rozgrzać do 180 st i piec około 15 minut do zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.






12 komentarzy:

  1. Przyznał, że nie jadłam takiego ciasta. Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe! Zrobiłaś mi smaka na domowe ciastka. Muszę zrobić w weekend. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Fajna propozycja na przekąskę w zabawę helloweenową dla dzieci :) W końcu dynia najlepiej smakuje właśnie w tym czasie :) Ciasteczka wyglądają super apetycznie, chciałabym ich spróbować :) Świetny przepis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka w każdej postaci, to coś, co panie ogrodowe lubią najbardziej :):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ginger is a unique and intriguing ingredient.

    Kindly check out my new post: https://www.melodyjacob.com/2023/10/how-to-style-modlily-navy-blue-dress.html
    Have a lovely weekend

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ciasteczka, z dynią jeszcze nie jadłam, bardzo ciekawa jestem jak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię dodatek imbiru w wypiekach :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie ciasteczka to muszą być pyszne 🙂

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy przepis. Wyglądają apetycznie

    OdpowiedzUsuń