piątek, 20 października 2023

Serniczki dyniowe w szkle

Dzień dobry:)

Weekend za pasem, więc pora pomyśleć o deserze. Ja proponuję serniczki na zimno na bazie dyni. Jako wykończenie bita śmietana podbita suszoną różą. Dzięki temu zabiegowi deser wyniesiony jest na inny poziom, ale oczywiście nie ma potrzeby specjalnie kupować ten składnik. Prosty i elegancki serniczki w sam raz na nadchodzący weekend. Serdecznie zapraszam 🙂





4 okrągłe biszkopty

2 pomarańcze

160 g puree z dyni

400 serka waniliowego

3 łyżeczki żelatyny

3-4 łyżki erytrolu

Dodatkowo:

250 ml śmietany kremówki 

1 łyżka erytrolu

1 łyżeczka suszonych płatków róży

Owoce do dekoracji


Żelatynę zalać 3 łyżkami wody i zostawić do napęcznienia. Następnie rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali. Lekko ostudzić.

Z pomarańczy wycisnąć sok. 1/2 szklanki przelać do miseczki. Resztę połączyć z puree z dyni oraz serkiem. Zblendować. Dodać erytrol oraz żelatynę i ponownie zblendować.

Biszkopty moczyć w soku i wrzucać na dno pucharków. Rozlać masę serową i zostawić do stężenia.

Do młynka do kawy przesypać erytrol oraz płatki róży. Zmielić na pył.

Śmietanę ubić na sztywno, dodać erytrol z płatkami i wymieszać. Nałożyć na wierzch masy serowej i udekorować owocami. Smacznego.







16 komentarzy:

  1. Wspaniale wygląda! Uwielbiam desery :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super pomysł! Świetny deser na jesień, pięknie wyglądają. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie wyglądają! Strasznie jestem ciekawa jak smakują, więc podkradnę pomysł i spróbuję takie zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smakowity pomysł, żeby mi się jeszcze chciało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszniutkie deserki. Wpraszam się na jeden.

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczki prezentują się przepysznie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne serniczki, takie jesienne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetycznie wyglądają te serniczki dyniowe. Uwielbiam desery pod każdą postacią.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie deserki, ale czuję jak mi przybywa kilogramów od samego patrzenia :) A w ogóle przeczytałam tytuł: "Serniczki dyniowe w szkole" i pomyślałam w pierwszej chwili, że przeniosłaś się do szkoły z tymi deserami :):) :) Taka jakaś dzisiaj zakręcona jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O wow! To takie proste, a w życiu bym na to nie wpadła 🤩 świetny pomysł z płatkami róży. Znałam je tylko w wersji dekoracyjnej

    OdpowiedzUsuń
  11. Twoje serniczki na zimno na bazie dyni brzmią wyjątkowo smacznie i oryginalnie. Dodatek dyni i bita śmietana z suszoną różą na pewno nadają im wyjątkowego smaku i wyglądu. To doskonały pomysł na deser na weekend lub inną okazję. Dzięki za podzielenie się tym przepisem, na pewno wielu osobom przypadnie do gustu! Nie jadlam jeszcze takiego serniczka i w takim razie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale narobilas smaka na te serniczki. Jedną dynie niewielką do dyspozycji mam. I właśnie nie wiedziałam co zrobić... Dzięki za taki deserek. Z przyjemnością krade. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Smaczny deser i pięknie podany🍮😊

    OdpowiedzUsuń