niedziela, 29 października 2023

Pieczone ziemniaczki do obiadu

Dzień dobry:)

Wczoraj były pomysł na mięsko, więc dzisiaj dokładam do tego pyrki. Prosty, aromatyczny i znakomity dodatek do obiadu. Ja takie pieczone ziemniaki robię wtedy gdy piekę mięso na obiad,aby piekarnik pracował jak najbardziej efektywnie. I zawsze jest to uczta, szczególnie mój mąż jest zadowolony z takich ziemniaczków. A Wy lubicie takie pyrki? 




1 kg ziemniaków

1/2 łyżeczki czosnku granulowanego

1/2 łyżeczki słodkiej papryki mielonej

1 łyżka suszonego koperku

1/2 łyżeczki ziół prowansalskich

2 łyżki oleju

Sól pieprz do smaku


Ziemniaki wyszorować i osuszyć. Pokroić na ćwiartki. Przełożyć do garnka, zalać wodą aby pokryła ziemniaki i gotować 5 minut od zagotowania wody. 

Odcedzić i przełożyć do formy do zapiekania lub na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. 

W miseczce wymieszać przyprawy z olejem. Następnie polać ziemniaki i dokładnie wymieszać. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 35-45 w zależności od zdolności piekarnika. Podawać od razu. Smacznego.





14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie dodatki. Ja wprawdzie piekę bez skórki i z innymi przyprawami, ale na pewno Twoja wersja też by mi odpowiadała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo lubię. Tylko jak dla mnie skórka odpada :) Mam jakąś niechęć do skórek haha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robię i bardzo lubię ziemniaki w takim wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam bardzo pieczone ziemniaki i również robię je w dość podobny sposób. Także w ten sposób przyrządzam pieczone w piekarniku frytki. To lepsza wersja dodatku do dania zasadniczego niż smażone frytki na oleju. Mniej tłuszczu, mniejsza wartość energetyczna 👍😉🍟🥔

    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🥰🤲💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ziemniaczki to prawdziwa uczta :) u mnie też ziemniaczano :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieczone ziemniaczki prezentują się bardzo smakowicie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie ostatnio także pieczone ziemniaki, mniamm

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam, twoje wyglądają idealnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam 😍 Są pyszne i aromatyczne. Takie łódeczki ziemniaczane są świetną przestawką, przekąską i dodatkiem do dania głównego. Bardzo lubię je w połączeniu z sosem czosnkowym :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oh pieczone ziemniaczki... jak ja ich dawno nie jadłam... mniam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ziemniaczki wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam ten przepis! Fkatycznie są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smaczne, ziołowe, jak lubię🥔😀

    OdpowiedzUsuń