niedziela, 23 lipca 2023

Sałatka porosołowa z makaronem orzo

Dzień dobry:)

Dzisiaj kolejny pomysł na wykorzystanie warzyw z rosołu. Dodałam drobny makaron orzo, ogórki kiszone oraz ugotowane jajka i wyszła prawie sałatka jarzynowa, w trochę bardziej sycącej wersji. Oboje z mężem zabraliśmy sałatkę na śniadanie do pracy i starczyło na dobrą kolację, więc wyszła całkiem spora porcja. A jeśli będzie potrzeba większej ilości sałatki to wystraczy odpowiednio zwiększyć ilości poszczególnych składników i gotowe. A Wy jak wyjorzystujecie warzywa z rosołu? Czekam na pomysły 😀




3 marchewki ugotowane

1 duża ugotowana pietruszka 

110 g makaronu orzo ( waga suchego makaronu)

2 ogórki kiszone 

40 g kukurydzy 

30 g czarnych oliwek 

3 jajka ugotowane na twardo 

1/2 łyżeczki przyprawy curry 

2 czubate łyżki majonezu o obniżonej zawartości tłuszczu 

Sól, pieprz do smaku 


Warzywa wyjąć z rosołu i ostudzić. 

Makaron ugotować do miękkości w osolonej wodzie z dodatkiem curry. Odcedzić, dobrze przepłukać aby się nie sklejał i zostawić do ostygnięcia. 

Marchewki, pietruszkę, jajka oraz ogórki pokroić w małą kostkę,  przełożyć do miski. Dodać makaron oraz odsączoną kukurydzę. Oliwki pokroić na ćwiartki i również dodać do miski. Na koniec dodać majonez oraz przyprawić do smaku i wymieszać. Przed podaniem schodzić w lodówce około godziny.  Smacznego. 








16 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam takiej sałatki. Jestem ciekawa,jak smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie smak podobnym do jarzynowej tylko bardziej sycąca z powodu makaronu.

      Usuń
  2. Świetna sałatka latem, na te upały :) Muszę jutro coś takiego przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najczęściej właśnie robię sałatkę jarzynową. Ale w takiej wersji musi być świetna, więc przy następnej okazji spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zwykle robię jarzynową, ale chciało mi się jakiejś odmiany;)

      Usuń
  4. Świetny pomysł z taką sałatką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta sałatka wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejka. Jejku takiej sałatki to ja nie jadłam... Jak mam wykorzystać, robię galat... A z dtmruhiej strony rosół i nas znika... Lub na drugi dzień jest barszcz lub pomidorówka... Ale sałatka wygląda mega apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł na wykorzystanie pozostałości z rosołu :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. ale extra:D fajne wykorzystanie pozostałości obiadowych:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem szczerze, że ta wersja sałatki nawet bardziej przypadła mi do gustu niż tradycyjna wersja sałatki jarzynowej. Przepysznie wygląda. To wspaniały pomysł na wykorzystanie warzyw gotowanych z wywarów do zup 👍🙂

    Pozdrawiam Cię z całego serca i cieplutko 🤗💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł, wygląda przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń