piątek, 14 lipca 2023

Mrożona kawa cynamonowa

Dzień dobry:)

Najbliższe dni zapowiadają się bardzo upalnie, szczególnie skwarna ma być sobota. Wobec tego przygotowałam dla siebie i dla Was pyszną i orzeźwiającą kawę mrożoną z dodatkiem cynamonu. Ja w tak upalne dni, wieczorem przygotowuję sobie bazę czyli zaparzam kawę, następnie studzę i wstawiam pod przykryciem na noc do lodówki. Kolejnego dnia gdy wrócę z pracy dorzucam składniki na jakie mam akurat ochotę, miksuję i delektuję się pyszną kawką. I wierzcie mi taka kawa doskonale schładza człowieka i dodaje kopniaka aktywności. Wiem o czym mówię bo po kilku godzinach spędzonych na rowerze w otwartym słońcu nie wiele chce się zrobić, a kawa pomaga na chwilę wyciszenia a potem pobudza do działania. Zapraszam zatem na kawę i pamiętajcie o odpowiedniej ochronie przed słońcem, czapka i woda to podstawa. Mimo wszystko cieszę się, że jutro w tym upale nie będę pracować. Udanego dnia!




3 łyżeczki kawy mielonej

200 ml wody 

200 ml mleka 

1 łyżeczka cynamonu 

1 łyżka erytrolu- opcjonalnie 

2 łyżki lodów waniliowych

Kostki lodu 


Kawę zaparzyć z wodą i cynamonem( najlepiej w ekspresie). Ostudzić i następnie porządnie schłodzić. 

Zimną kawę przelać do wysokiego naczynia, np.dzbanka, dodać mleko, erytrol oraz lody. Zmiksować na gładko. 

Przelać do szklanek bądź wysokiej szklanki, wypełnionej kostkami lodu, oprószyć cynamonem i podawać od razu. Smacznego. 










17 komentarzy:

  1. Kocham kawę, takiej mrożonej jeszcze nie piłam, ale pogoda zachęca do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię zarówno kawę, jak i herbatę mrożoną, na letnie dni to napoje idealne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kawę mrożoną. Takiej z cynamonem jeszcze nie piłam. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka kawka to super propozycja na obecne dni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam mrozoną kawę. To taka nasza odskocznią przed pracą wieczorową, albo popoludniową w ogrodzie... Gdy w miarę pogoda... Odpalić się można... Pychotka... Ja robię podobnie, cynamonu nie daje, ale kostki lodu i bitą śmietanę... Orzeźwiające. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Skuszę się na taką kawkę!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszna i aromatyczna kawa 🧡
    Jestem ogromnym kawoszem i nie wyobrażam sobie dnia bez kawy.
    W tym tygodniu też królują u mnie kawy mrożone :)
    Miłego weekendu! 🌷🤗

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy czytałam opis kawy, aż mi zapachniało, jest taka aromatyczna, że wyobraźnia od razu działa. Koniecznie muszę zrobić :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taką kawę chętnie sobie zrobię :D Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam mrożona kawę latem :) Głównie w wersji z dodatkiem lodów śmietankowych ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo wspaniały przepis na kawę. Smakowicie wygląda. Uwielbiam kawę mrożoną. Akurat dzisiaj miałem chęć zrobić sobie kawę po turecku, bo w takiej wersji jeszcze nie piłem 😉 Wyszła znakomicie 👍🤩☕

    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 😘❤
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj tak, pracować w taki upał nie życzę nikomu, ale przepis za to idealny na upały :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda fantastycznie, uwielbiam kawę, uwielbiam cynamon, chyba jutro spróbuję, żeby poprawić sobie poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. w sam raz na taką pogodę

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie kawy ☕☕☕

    OdpowiedzUsuń