niedziela, 30 lipca 2023

Hod - dogi wg Moniki

Witajcie w ostatnią niedzielę lipca. Na zakończeniu pierwszego miesiąca wakacji mam dla Was coś extra! No może nie dla wszystkich, bo domyślamy się  że część osób nie przepada za hod-dogami i ja w pełni to szanuję i nie będę nikogo namawiać do zmiany zdania. Moja rodzinka bardzo lubi ten rodzaj posiłku, a ja żeby mieć pewność  że nie jedzą byle czego zakasuję rękawy do pracy. Najważniejsza oczyścić jest parówka. Na szczęście żyjemy w takich czasach, że można kupić naprawdę niezłej jakości produkt. Pamiętajcie jednak o czytaniu etykiet. 

Gdy już mamy dobre parówki,musi być dobra bułka.  I moja taka jest,bo od początku do końca wykonana moimi własnymi rękami. Bułki wyszły jak marzenie, mąż stwierdził, że w pieczywie z każdym wypiekiem jestem lepsza. I to jest motywacja do dalszego doskonalenia. Dość powiedzieć, że zdjęcia nie są najlepiej zaaranżowane bo moja gromadka głodomorków czaiła się za plecami i musiałam naprawdę szybko cyknąć fotki 😂 jeśli lubicie hod- dogi to zapraszam dalej. 

P.s. przepis z gatunku tych bardziej pracochłonnych dlatego przygotowanie zostawiłam sobie na dzień wolny od pracy 🙂



Ciasto:

600 g mąki typ 650

125 ml mleka 

125 ml wody

2 jajka

12 g drożdży instant 

2 łyżeczki soli 

3 łyżeczki cukru 

65 g masła - miękkiego 

Dodatkowo:

Parówki dobrej jakości 

Domowe pikle przepis tutaj

Rukoli

pomidor

ketchup 


Do dużej miski przełożyć mąkę, cukier, sól oraz drożdże. Wymieszać. Wbić jajko. 

W szklance wymieszać mleko z wodą i stopniowo wlewać do miski i wyrabiać ciasto- najlepiej mikserem ( ręczny też da radę trzeba tylko trochę cierpliwości). Następnie po łyżeczce dodawać masło i nadal miksować. Gdy po ostatnim dodaniu masła ciasto ponownie zbije się w całości, wyjąć na blat i wyrabiać jeszcze 5 minut dłońmi. Przełożyć do miski i pod przykryciem zostawić do wyrośnięcia. 

Po tym czasie ciasto podzielić na 10 porcji i uformować każdy w wałek. W środek wałka " wcisnąć " foremkę do rurki owiniętą papierem do pieczenia ( porcja papieru uformowana w grubą rurkę też da radę- sprawdziłam). 

Bułeczki kłaść na blasze wyłożyć papierem do pieczenia " rozcięciem " w dół.  Zostawić na 20 minut. Następnie posmarować roztrzepanym jajkiem. 

Piec w 180 st piekarnik góra-dół około 20 minut do ładnego rumianego koloru. Wyjąć z piekarnika, wyjąć rurki i zostawić do ostygnięcia. 

Parówki podgrzać. 

Do bułek włożyć rukolę oraz pikle. Nałożyć parówkę, dodać pokrojonego w kostkę pomidora i delikatnie polać ketchupem. Podawać od razu , smacznego. 






9 komentarzy:

  1. Jeszcze nie jadłam śniadaniai i narobiłaś mi smaka na takie jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis na Hot Dogi :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis... Ja uwielbiam i moja rodzinka takie daniuszka... Często robimy pizzy, zapiekanki, hamburgery, a nie wiem czemu nie hod dogi.skorzystam. Pięknej niedzieli. I smacznego

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię hot dogi. Parówki też, choć wiem, że najczęściej bywają niezdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne hot dogi :) warto się trochę napracować dla takiego efektu :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie kochana :-) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wyglądają. Hot -dogi własnej roboty smakują najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam hot-dogi, szczególnie z dodatkiem prażonej cebuli, sera i sosu 1000 wysp. Po prostu palce lizać 😋👌🥖

    Pozdrawiam Cię z całego serca i serdecznie 🤗🧡💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń