wtorek, 30 maja 2023

Drożdżówki z serem i rabarbarem

Dzień dobry:)

I jak miną Wam weekend? Ja w sobotę oczywiście byłam na dłuższym spacerze z mężem, a w niedzielę z córką na retransmisji koncertu kpopowego w kinie. Jak dla mnie trochę za długo i za głośno, ale córcia była przeszczęśliwa i to najważniejsze! 

Sezon na rabarbar rozpoczęty i dlatego ja proponuję swój pomysł na jego wykorzystanie. Oczywiście musiała to być drożdżowa propozycja. Jak już wiecie uwielbiam piec i jeść to ciasto,więc w sezonie rabarbarowym musiał pojawić się ten pomysł. A że tym razem miałam ochotę na ser w cieście, więc połączyłam to w jeden wypieki. I tak powstały bułeczki idealne, a w zasadzie prawie idealne bo do pełni szczęścia brakuje kruszonki.  Ja z niej zrezygnowałam ponieważ staram się trochę ucinać kalorię. Ale jeśli Wy tego nie musicie robić to kruszonka będzie doskonałym zwieńczeniem tych drożdżówek. Jeśli narobiłam Wam ochoty na takie bułeczki to zapraszam na przepis:)





Ciasto:

500 g mąki 

400 g jogurtu naturalnego 

1 jajko

50 g cukru 

70 g masła roślinnego 

1 opakowanie drożdży 

Ser:

250 g sera białego 

3-4 łyżki śmietany kremówki 

1 budyń waniliowy 

1 jajko

Dodatkowo:

2 duże łodygi rabarbaru 

2 łyżeczki cukru 


Jogurt wylać z lodówki odpowiednio wcześniej, aby się ogrzał. 

Do miski przełożyć mąkę, cukier oraz drożdże. Wymieszać. Dodać roztrzepane jajko oraz jogurt i wyrobić ciasto. Po około 3 minutach dodać miękkie masło roślinne i dokończyć wyrabianie ciasta. 

Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na około 2 godziny. 

Serek:

Gdy ciasto rośnie przygotować serek. 

Przełożyć go do miski i rozetrzeć widelcem. Dodać jajko, śmietankę oraz proszek budyniowy. Dokładnie rozetrzeć i odstawić na bok. 

Wykonanie:

Ciasto lekko zagnieść, następnie rozwałkować na spory płat. Rozsmarować serek i posypać pokrojonym na małe kawałki rabarbarem. Na rabarbar posypać cukier, następnie ciasto ciasno zwinąć. Pokroić na plastry o grubości około 2,5 cm i odłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Zostawić na 15 minut. 

Po tym czasie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st na 30-35 minut. Wyjąć, ostudzić na kratce. Smacznego. 










13 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie probówałam połaczenia sera z rabarbarem. Przepis zapisałam. Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowa drożdżówka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie, uwielbiam drożdżówki z rabarbarem, a domowe wypieki są najlepsze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rabarbar to rewelacyjny dodatek do tego typu wypieku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepysznie wyglądają te drożdżóweczki ^_^

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie! Choć to nie dla mnie - nie lubię rabarbaru

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wypieki z rabarbarem! Zjadłabym taką drożdżówkę z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przychodzę z rewizytą i widzę takie pyszności :) Jeśli to są smakołyki na diecie, to ja tu chętnie będę zaglądać, bo lubię smakołyki, a na diecie jestem cały czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny pomysł w sezonie rabarbarowym!

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam wszystko co drożdżowe

    OdpowiedzUsuń