sobota, 6 maja 2023

Kakaowe zawijańce drożdżowe z makiem i dżemem

Dzień dobry:)

Pamiętacie moje drożdżowe serca z masą makową? Mówiłam wtedy, że nie użyłam całej masy i zamroziłam ją. A dzisiaj przyszedł czas na jej wykorzystanie. Ale żeby nie było tak samo to do ciasta drożdżowego dodałam kakao, a do masy resztkę dżemu i powołałam do życia takie zawijańce. Idealne do szkoły i do kawki. Drugie śniadanie w pracy też będzie wspaniałe z taką drożdżówką. Mam nadzieję, że zachęciłam do pieczenia. Serdecznie zapraszam 😃




350 g mąki 

20 g cukru 

30 g słodkiego kakao

100 g masła lub margaryny tortowej

120 ml mleka 

1 jajko rozm. L

1 opakowanie drożdży instant 

260 g masa makowa z tego  przepisu

65 g dżemu z czarnej porzeczki


Masło rozpuścić i ostudzić. Mleka lekko podgrzać.

Do miski przełożyć mąkę, dodać cukier oraz drożdże i kakao. Wymieszać. Dodać roztrzepane jajko, stopniowo wlewać mleko i wyrabiać ciasto. Następnie dodać masło i wyrabiać przez 5 minut. 

Przełożyć do miski, przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia. 

W międzyczasie wymieszać masę makową z dżemem.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części, w miarę równe części. Każdą porcję rozwałkować na cienki płat, nałożyć połowę masy masy makowej i rozsmarować ją na całym płacie.

Wzdłuż dłuższego boku złożyć na pól,



 a potem nałożyć dół.



Odkroić nierówne końce i pokroić na paski o grubości około 2,5 cm. 




Każdy taki pasek chwycić za 2 końce i wywijać w odwrotnym kierunku.  Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia ,zostawić na kolejne 20 minut do wyrośnięcia. 

Piec w 180 st około 15-17 minut do ładnego zrumnienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.




10 komentarzy: