sobota, 20 maja 2023

Codzienny chleb po nocnym wyrastaniu

Dzień dobry:)

Zapraszam Was na pyszny, domowy chlebek. Przygotowałam go w zeszły weekend. Mojemu mężowi tak posmakował, że zadał pytanie : " I jak teraz mam wrócić do kupnego chleba ". Jak się zapewne domyślacie to ten komplement zrobił mi dzień. A co do samego przepisu, to jest bardzo prosty,szybki a chleb wychodzi naprawdę pyszny. Dziewczynki smarowały tylko masełkiem, do tego kakao i pyszne rodzinne śniadanko jest udane. Zapraszam na przepis i do piekarnika, to naprawdę ważna osobistość w domku 😁😁




500 g mąki 

1 opakowanie drożdży instant 

1 łyżeczka soli morskiej 

1 łyżeczka cukru 

300 ml letniej wody 

1 łyżeczka masła 

2 łyżki płatków owsianych 


Do miski przelać wodę, dodać cukier oraz drożdże. Dokładnie wymieszać i odłożyć pod przykryciem na 10 min, aby drożdże popracowały. 

Po tym czasie do miski przesypać mąkę i dodać sól, wymieszać. Następnie dodawać płyn z drożdżami i wyrabiać ciasto, wystarczy  5 minut. 

Po tym czasie podzielić na 3 części. Każdą uformować w kulę. 

Keksówkę wysmarować masłem i wysypać płatkami. Następnie ułożyć kulę, jedna za drugą i wstawić do lodówki na całą noc. 




Kolejnego ranka wyjść z lodówce na 30 minut, po czym wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st, piekarnik góra-dół i piec 40-45 minut. Ostudzić na kratce. Smacznego.









9 komentarzy:

  1. nie ma to jak domowe pieczywo

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie, nie ma jak domowe wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Świetny przepis :) Ja wprost uwielbiam domowe pieczywo. Najlepsze na rodzinne śniadania i kolacje :) Super!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe pieczywo jest najlepsze 🍞♥️

    OdpowiedzUsuń
  5. Taki chlebek jest najsmaczniejszy 🧡
    Wyszedł cudowny i taki puszysty - rewelacja!
    Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowy chlebek najlepszy <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis zapisany. Uwielbiam domowy chleb.🙂🍞

    OdpowiedzUsuń