czwartek, 4 maja 2023

Torcik " piramidka" z kremem śmietankowym i powidłami

Dzień dobry:)

Pracujecie dzisiaj czy jeszcze macie czas na leniuchowanie? Ja dzisiaj i jutro pracuję, ale nie szkodzi:) Bo nie wiem czy wiecie co się dzieje 4 maja? Ano Moniki mają imieniny 😋W sumie od jakiegoś czasu w kalendarzach pojawiają się również imieniny w sierpniu, ale ja całe życie obchodziłam w maju. Tym bardziej, że tego dnia również jest obchodzony Dzień Hutnika. Mój Tata pracuje ponad 40 lat w tym zawodzie, więc 4 maja to było podwójne świętowanie. A jako, że wczoraj było wolne to z najbliższą  rodzinką poświętowaliśmy trochę. Była pyszna kawa, dla dzieci herbata i oczywiście było ciasto. Tym razem postawiłam na trochę inną formę tortu. I tak powstała "piramidka". Wbrew pozorom nie jest trudny do wykonania. Za dwa dni weekend to może się skusicie? W sobotę rano wystarczy ukręcić biszkopt, zrobić szybki krem śmietanowy i po obiedzie spokojnie można cieszyć się tym doskonałym ciastem. Mam nadzieję, że Was zachęciłam do przygotowania , serdecznie zapraszam na przepis 😀

P.s. muszę Wam coś jeszcze opowiedzieć. W zeszłym tygodniu po dosyć długiej nieobecność byłam w bibliotece. Wypożyczyłam oczywiście dwie książki kulinarnej i dwie powieści. Jedna to książka Lisy See,a druga Katarzyny Michalak " Kawiarenka pod Różą ". Wybrałam tą książki ponieważ spodobał mi się tytuł, do tego ładna kobieca okładka...znam też troszkę twórczość autorki więc wiedziałam że się nie zawiodę....I rzeczywiście, ale to co znalazłam w środku zupełnie mnie zaskoczyło! Oprócz fabuły była cała masa doskonałych przepisów na słodkości! I nie jakoś tam zdawkowo  tylko pełnowartościowy przepis ze składnikami i sposobem przygotowania. Okazało się, że autorka współpracowała z pewnymi blogerkami i powstało to cudo! Aż żal, że znów jestem na diecie:(. Ale zapiszę sobie pomysły i kiedyś zrobię co nieco:) Teraz muszę iść po drugą część powieści bo ogromnie jestem ciekawa co z kawiarenką i Jej właścicielką!





Biszkopt:

5 jajek 

10 łyżek cukru ( dałam 6)

5 łyżek mąki 

1 czubata łyżka kakao 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Krem śmiatanowy:

630 ml śmietany kremówki 

250 g sera białego chudego 

2 łyżeczki żelatyny 

3 łyżki zmielonego erytrolu 

Dodatkowo:

100 g powideł śliwkowych 


Blachę od piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia. 

W małej miseczce wymieszać mąkę, kakao oraz proszek do pieczenia, odstawić na bok. 

Do miski wbić jajka, dodać cukier i przez 7 minut ubijać na jasny i puszysty krem. Następnie przesiać sypkie składniki i delikat wymieszać do połączenia składników.

Przełożyć na blachę i wyrównać. Piec w 180 st około 18-20 minut. Wyjąć i ostudzić zupełnie. 

Następnie pokroić na 4 paski, z których każdy kolejny jest węższy od poprzedniego o 2-3 cm.

Krem śmiatanowy:

Ser wyjąć z lodówki na około godzinę przed przygotowaniem kremu, aby się ogrzał. 

Żelatynę namoczyć w 3 łyżkach wody, następnie rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali, lekko ostudzić. 

Ser zmiksować blenderem  wraz z erytrolem. Następnie stale miksując dodać żelatynę, wymieszać. 

Do drugiej miski wlać śmietanę i ubić ją na sztywno. Dodać ser i szybko połączyć mikserem. 

Składanie:

Najszerszy biszkopt położyć na talerzu na którym ciasto będzie serwowane. Posmarować powidłami. Krem przełożyć do rękawa cukierniczego z tylką dużą gwiazdką i wyciskać krem. Tak samo postąpić z kolejnymi warstwami. Wstawić do lodówki na 3-4 godziny. Smacznego. 










14 komentarzy:

  1. Cudowny torcik :) chętnie sięgnę po tę książkę :) wszystkiego dobrego Moniczko z okazji imienin :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny :) Najlepsze życzenia z okazji imienin :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno nie byłam w bibliotece. Wszystkiego najlepszego z okazji imienin.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszny torcik. Prezentuje się bajecznie 😍
    Wszystkiego najlepszego z okazji imienin! 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknych imienin, moc radości!

    OdpowiedzUsuń
  6. The cakes all look so good
    www.melodyjacob.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy torcik. Książki Lisy See bardzo lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie :) Aż mi ślinka leci!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i smakowicie wygląda 🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały torcik, prosty a pyszny :)

    OdpowiedzUsuń