poniedziałek, 9 września 2024

Koktajl śliwkowo - figowy ( wersja zero waste)

Dzień dobry 🙂 

Rozpoczynamy razem nowy tydzień. Ja zaczynam go od koktajlu. Myślałam że już żadnego nowego pomysłu nie będę mieć. Ale gdy w ubiegłym tygodniu gotowałam kompot, od razu pomyślałam że owoce nie mogą się zmarnować. Do tego ruszył sezon na świeże figi i w sklepie,w którym robię zakupy była na nie promocja więc wylądowały w koktajlu. I wyszło bardzo interesujące połączenie smakowe.

W przepisie podałam żeby dodać 400 ml wody, ale jeśli wolicie bardziej rzadsze koktajle spokojnie można dać więcej bo wychodzi bardzo gęsty. 

Serdecznie zapraszam na przepis i udanego tygodnia Wam życzę 🤩🥰




355 g ugotowanych śliwek ( z kompotu)

220 g świeżych fig

400 ml jogurtu naturalnego 

400 ml wody 

Erytrol - opcjonalnie 


Do dużego dzbanka przełożyć śliwki, dodać figi i wodę, zmiksować.

Dodać jogurt i zmiksować na gładko. Skosztować i w razie konieczności dodać 1-2 łyżki erytrolu. Ja dodałam dwie i dokończyć miksowanie. Mocno schłodzić i podawać. Smacznego.









36 komentarzy:

  1. Gdy widzę figi i daktyle uciekam daleko, daleko od nich ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię śliwki i daktyle, więc ten smak na pewno będzie mi odpowiadał. Zrobię sobie taki koktajl.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zestaw owoców bardzo dobry ,super pomysł.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  4. Śliwki z jogurtem wolę nie łączyć :) Ale pomysł ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ ten koktajl musi być pyszny. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliwki i figi - brzmi smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliwki i figi to zestawienie, którego jeszcze nie próbowałam :) dzięki za pomysł :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc głównie wyczuwalny jest posmak figi.

      Usuń
  9. Super, jesiennie. U mnie też ostatnio królują śliwki i figi. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszny koktajl i jak pięknie wygląda! 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda smacznie i na pewno taki jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest inny niż te które do tej pory piłam, ale smaczny był.

      Usuń
  12. Ślinka cieknie! Moje smaki! Pozdrawiam Cię serdecznie i zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i z pewnością zajrzę 🙂 również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. O cię licho. Takiego koktajlu jeszcze nie piłam. Gdyby nie doczytała do opcji że jest jogurt kwasiłam się...a opcja z jogurtem już mnie lepiej. Ciekawa jestem smaku, tym bardziej że śliwki pieczone. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliwki i figi to jedne z moich ulubionych owoców. Bardzo fajny pomysł, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smacznego i na zdrowie wypada tylko życzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejny ciekawy smak koktajlu wymyśliłaś :D

    OdpowiedzUsuń