piątek, 27 września 2024

Zupa jarzynowa z lanymi kluseczkami

Dzień dobry 🙂 

Macie ochotę na zupę? Jeśli tak to proponuję jarzynową z kluseczkami. Obie córki w tym roku mają taki plan, że kończą lekcje albo 14:35 czy 15:25 i wtedy najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie zupy,bo można w dowolnym momencie odgrzać. Tym razem przygotowałam do tej zupy lane kluseczki i tym kupiłam moje córcie 😉 serdecznie zapraszam na przepis.




300 g ziemniaków ( waga po obraniu)

1 mała pietruszka 

1 średnia marchewka 

200 g mrożonej zielonej fasolki 

200 g cukinii 

2 ząbki czosnku 

2 łyżki oleju 

1 łyżeczka soli 

3 ziela angielskie 

1 łyżka sosu sojowego 

2 litry wody 

50 ml śmietany 12%

Kluseczki:

200 g mąki pszennej

125 ml wody 

2 jajka rozm. L

1/4 łyżeczki soli

1/4 łyżeczki pieprzu



Marchewkę, pietruszkę oraz cukinię zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Ziemniaki przepuścić przez blender z końcówką do frytek lub po prostu zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Czosnek drobno posiekać.

W garnku rozgrzać olej, wrzucić czosnek i gdy zacznie pachnieć wrzucić wszystkie warzywa ( poza fasolką).  Podsmażyć 2-3 minuty,a następnie dodać wodę oraz fasolkę. Dodać ziele oraz sól. Doprowadzić do zagotowania.

Zmniejszyć ogień i gotować zupę do miękkości warzyw. Zdjąć z ognia, dodać sos sojowy oraz śmietanę. Dokładnie wymieszać.

Kluczeki:

Wszystkie składniki przełożyć do miski i wymieszać mikserem na gładką, gęstą masę. Zagotować wodę w dużym garnku. Postawić na garnku druszlak i wylać ciasto. Przetrzeć ciasto. Zagotować i gotować około 2-3 minuty. Odcedzić i przelać wodą. Dodać do zupy. Wymieszać. Smacznego.









4 komentarze:

  1. Super zupka. Świetny pomysł z tym druszlakiem , bo ja zawsze leję prosto z kubeczka. Wypróbuję. Miłego weekendu 🍄🍄🍄🍄🍁🍁🍁🍁

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra przepis. Taka zupka rozgrzewa jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna zupa 😋idealna na tą pogodę 💪fajne te kluseczki przeciskane przez durszlak,szczerze tak nigdy nie robiłam i muszę zrobić 😉U nas już drugi dzień barszczyk ukraiński 😁 pozdrawiam serdecznie 😘 miłego weekendu 🍀

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy byłam mała, moja mama często robiła taką zupę. Bardzo ją lubię.

    OdpowiedzUsuń