niedziela, 15 września 2024

Mięsno - warzywne cygara z frytkownicy beztłuszczowej

Dzień dobry 🙂 

Dziś prosty, szybki i smakowity pomysł na kotlety mielone w lżejszej wersji. Bo oprócz dodania warzyw do masy mięsnej,to upiekłam je w frytkownicy zamiast usmażyć. I można zajadać bez wyrzutów sumienia. Składniki podane na dwie nieduże porcję, ale spokojnie można zwiększyć ich ilość i zrzucić obiad dla większej liczby osób.To co skusicie się? Serdecznie polecam 🙂 




80 g mięsa mielonego z szynki wieprzowej 

100 g cukinii 

2 gałązki koperku 

1/4 papryczki ostrej 

4 malutkie korniszony 

Sól pieprz do smaku 

1/2 łyżeczki bułki tartej 



Do miseczki przełożyć mięso. Umytą cukinię zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Odcisnąć z nadmiaru soku i dodać do mięsa. 

Koperek i papryczkę drobniutko posiekać i dodać do miski. Dodać przyprawy i dokładnie wymieszać aż masa będzie kleista.

Masę mięsną podzielcie na dwie części. Każdą uformować w placek ułożyć po dwa korniszony i zrolować/ uformować w cygaro. Oprószyć z każdej strony bułką tartą i ułożyć na papierowym spodzie i wstawić do frytkownicy beztłuszczowej na 18-20 minut. Wyjąć i podawać od razu. Smacznego.








44 komentarze:

  1. Z pewnością przepis wypróbuję, bo teraz w sumie nie korzystam już z innych urządzeń niż frytkownica. Przy garach stoję tylko jak robię zupy lub gulasze ;)
    Ostatnio nawet we frytkownicy upiekłam ciasto jogurtowe z malinami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś zrobiłam babeczki i całkiem udane wyszły. U mnie teraz gdy jestem z dziewczynkami to głównie są zupy, więc mniej korzystam z frytkownicy:(

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł na weekendowy obiad :) Taki w naszych polskich klimatach. Do tego czas fasolki ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają apetycznie, przymierzam się do zakupu frytkownicy beztłuszczowej

    OdpowiedzUsuń
  4. Oho, wygląda pysznie! Nie wpadłabym na takie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. A pomysł to oczywiście szybki rekonesans lodówki 😁

      Usuń
  5. O proszę! Bardzo ciekawa propozycja! Chętnie bym takich spróbowała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, świetne jedzonko. Niezwykle pomysłowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności, bardzo fajne połączenie i do tego zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś muszę włączyć o to,aby utrzymać moje efekty odchudzania 🤗

      Usuń
  8. Osobom lubiąc mięsko, na pewno będzie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super, wygląda to niezmiernie smakowicie...

    OdpowiedzUsuń
  10. A mój komentarz z poprzedniego posta zniknął :( Chyba wystrzelił w kosmos...

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieknie podane i apetycznie wygląda, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł z tymi ogórkami! Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomysłowe kotleciki. Wyglądają super. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  14. I to są właśnie nasze smaki. Robię podobnie, bo cukinia obrodziła, ale nie próbowałam z ogórkami w środku. Chętnie to zmienię. Frytkownica to wspaniała rzecz. Często z niej korzystam. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis! Uwielbiam cukinię i miałam ochotę na kotleciki z airfryera, na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam frytkownicę beztłuszczową i każdemu polecam, bo można zrobić w niej nie tylko frytki, jak widać :) Ciekawa propozycja na nową wersję mielonego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to naprawdę świetny sprzęt i wiele można w nim zrobić. Bardzo dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  17. Frytkownica beztłuszczowa to jest mój top of the top do kupienia! (podobnie jak piec do pizzy, słyszałam o nim wiele świetnych opinii!) ale oczywiście jeszcze takowego sprzętu nie posiadam. Wspaniały przepis, apetyczny, aż ślinka leci. Dziękuję za świetną inspirację, kiedyś zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do pieca do pizzy to odpuściłam temat. Jest dość duży,a ja i tak mam mnóstwo sprzętów. Do pizzy rozgrzewam piekarnik do 250 st z funkcją termoobiegu i gdy wstawię pizzę to zmieniam funkcje góra dół i wychodzi naprawdę świetnie. Rodzinka bardzo chwali i w sumie od dawna nie zamawiamy pizzy z dowozem. Jedynie gdy jesteśmy w lokalu to nie umiemy sobie odmówić. Uff ale się rozpisałam 😁

      Usuń
  18. Bardzo apetycznie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł, ja już zakupiłam frytkownicę beztłuszczową i jak na razie jestem z niej bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Pokazujesz, jak zdrowo, pożywnie i wspaniały sposób przygotować różne desery i dania. I za to Cię cenię. Twoje propozycje na różne dania i desery zawsze są inspirujące. I to sobie cenię u Ciebie 👍🙂
    I tym akcentem chciałbym Cię pozdrowić i życzyć przyjemnego i wspaniałego dnia 😘🤲💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykły komentarz bo którym się rumienie, pięknie dziękuję za tak miłe słowa.
      Gorąco pozdrawiam 🤗🪻🐾

      Usuń