poniedziałek, 5 czerwca 2023

Dwuwarstwowy koktajl ( z truskawkami i mango)

Dzień dobry:)

Zaczynamy nowy tydzień, chociaż trochę krótszy niż poprzednie. I szczerze mówiąc to bardzo mnie to cieszy, bo poprzedni tydzień był pełen emocji nie zawsze tych dobrych. Najpierw w poniedziałek moja starsza córka przewróciła się na lekcji w-fu tak nie fortunnie, że ręka w nadgarstku Jej spuchła. Gdy jako tako doszła do siebie, to w czwartek zgubiła w autobusie telefon. Jechała z klasą na warsztaty z okazji dnia dziecka i telefon wypadł z kieszeni spodni. Wróciła do domu potwornie zapłakana, a ja musiałam jakoś to ogarnąć. Koniec końców telefon na szczęście się znalazł, pewien chłopak z naszej dzielnicy go znalazł i po sowich lekcjach oddał. Na szczęście sobota upłynęłam nam już przyjemniej, byłyśmy na shoppingu z okazji zbliżających się wakacji:) A potem na zakończenie tak miłego dnia przygotowałam koktajl.

W związku z tym, że sezon na truskawki się rozpoczął na dobre to oczywiście obowiązkiem jest koktajl truskawkowy. A że ja lubię czasem eksperymenty w kuchni to postanowiłam do tegoż koktajlu dodać pulpę z mango. Jeśli owoce oraz puszkę porządnie się schłodzi to koktajl doskonale orzeźwia i zaspokaja ochotę na słodkie. I co równie ważne pracy przy tym prawie tyle co nic więc jest to doskonały pomysł na deser. Serdecznie zapraszam na przepis i życzę udanego tygodnia 😄




270 g świeżych truskawek 

400 g jogurtu naturalnego 

1 duży banan- 125 g bez skórki 

1 łyżka erytrolu 

1 puszka pulpy z mango ( schłodzić przez kilka godzin)



Opłukane i osuszane truskawki pozbawić szypułek( super gdy truskawki będą wcześniej schłodzone). Przełożyć do wysokiego naczynia lub po prostu do dzbanka. Dodać kawałki banana, erytrol oraz jogurt i dokładnie zmiksować .

Przygotować trzy wysokie szklanki. Na dno każdej wylać po 1,5-2 cm mango z puszki. Następnie ostrożnie wlewać koktajl truskawkowy i na koniec uzupełnić resztą mango. Podawać od razu. Smacznego. 







15 komentarzy:

  1. Wygląda i na pewno smakuje pysznie. Niestety, jestem uczulona na truskawki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na coś dobrego do picia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe połączenie smaków i kolorów :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. w sam raz na letnią pogode

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie wygląda i złożony jest z dwóch moich ulubionych smaków

    OdpowiedzUsuń
  6. Delikatne mango i kwaskowate truskawki to świetne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. mango i tuskawka - świetne połącznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale oryginalny przepis! Takie połączenia jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis. Truskawki uwielbiam i kiedy tylko są dostępne, staram się jeść je w każdej postaci, więc taki koktajl to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię podobne koktajle. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Looks so good
    https://www.melodyjacob.com/2023/06/my-first-emerald-sapphire-engagement-ring-from-joancee.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham mango i uwielbiam koktajle z truskawek, muszę koniecznie wypróbować ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznie, zdrowo i można tym zaspokoić mały głód :D

    OdpowiedzUsuń