czwartek, 22 czerwca 2023

Zupa pieczarkowa z młodymi ziemniakami

Dzień dobry:)

Dzisiaj zapraszam na pomysł, który dla mnie był nie lada odkryciem....a dlaczego? Ponieważ do tej pory zupę pieczarkową podawałam z makaronem świderki. Podczas pobytu we Władysławowie na któryś z obiadów dostaliśmy właśnie pieczarkową z ziemniakami. Nie była tak treściwa jak ta moja, ale rozpaliła moją ciekawość. I tak zaserwowałam rodzince tą zupę. Wszyscy orzekli ,że bardzo smaczna i może wejść na stałe do naszego jadłospisu na przemiennie z makaronem. A Wy jak podajecie pieczarkową? Z ziemniakami, makaronem a może z kluskami lanymi? Czekam na informację w komentarzach:) 





200 g pieczarek 

1 cebula

2 duże ziemniaki młode 

1 duża marchewka 

1 średnia pietruszka

2 liście laurowe 

3 ziela angielskie 

1 łyżka masła 

3 łyżki śmietany 30%

Sól do smaku 

2 litry wody 


Cebulę pokroić w małą kostkę. Pieczarki,marchewkę oraz pietruszkę pokroić w plasterki. Ziemniaki pokroić w kostkę średniej wielkości. 

Do garnka przełożyć masło i gdy się rozpuści i wrzucić cebulę i pieczarki. Poddusić. Dodać resztę warzyw, liście laurowe oraz ziele i wodę. Doprowadzić do zagotowania i dodać sól do smaku. Gotować do miękkości warzyw. Zdjąć z ognia i dodać śmietanę. Wymieszać. Podawać od razu. Smacznego. 







12 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o pieczarkowej z ziemniakami. Ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pieczarkową z ziemniakami, a z młodymi na pewno jeszcze lepsza :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pieczarki, więc ta zupa na pewno by mi smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie mama gotowała z makaronem, ja jeszcze nie robiłam pieczarkowej, jakoś smaka na nią nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupę pieczarkową po prostu uwielbiam, to moja ulubiona, obok ogórkowej, zupka :) Zawsze robię właśnie z ziemniakami, nigdy nie próbowałam z makaronem, ale zaciekawiłaś mnie i koniecznie muszę i tę wersję przetestować :)))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie pieczarkowej się nie je, ale myślę, że smakuje doskonale :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupa prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. apetyczna zupka, w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedna z najlepszych zup jakie znam :)

    OdpowiedzUsuń