piątek, 30 czerwca 2023

Lody truskawkowo- bananowe na mleczku skondensowanym

 Dzień dobry:)

Lato zaczęło się z mocnym przytupem, gorąc i gorąc. W takie dni szukamy ochłody na różne sposoby, a co najlepiej nas chłodzi i rewelacyjnie smakuje? LODY! Oczywiście lody. Wiadomo, że domowe najlepsze, ponieważ wiemy z jakich składników powstały. Ja do tej pory lody dla moich córuś przygotowywałam na bazie jogurtu naturalnego. A jak już wiecie jakiś czas temu odkryłam że mleczko skondensowane doskonale się ubija, więc postanowiłam z jego dodatkiem zrobić lody. Do tego obowiązkowo truskawki i wyszedł pyszny deser. Lody z mleczka są delikatniejsze w smaku i po zamrożeniu takie mniej " ziarniste". U mnie w domu w ciągu doby wszystkie zniknęły, a było ich 14 sztuk 😁 zapraszam na przepis. 




250 g truskawek 

1 duży dojrzały banan

200 ml mleczka skondensowanego niesłodzonego 

Erytrol- do smaku ( można zastąpić  cukrem )


Mleczko schłodzić w lodówce całą dobę. 

Truskawki obracać z szypułek, opłukać i osuszyć. Przełożyć do dzbanka. Dodać kawałki banana oraz erytrol. Zmiksować na gładko. 

W dużej misce ubić mleczko skondensowane. Następnie stopniowo dodawać zmiksowane owoce i mieszać mikserem do ładnego połączenia. Skosztować, jeżeli jest za mało słodkie dodać jeszcze odrobinę erytrolu. 

Masę przelać do pojemniczków na lody i zamrażać 4-5 godzin. Przed podaniem uwolnić z pojemniczków. Smacznego. 









10 komentarzy:

  1. Na pewno są pyszne. Wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowite lody. Przypomniałam sobie że mam takie foremki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam niedawno podobne, ale jogurtowe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentują się pysznie :D Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis. Ja kocham lody, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe lody są najlepsze 🍦🍦

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, to w sam raz na gorące dni! :) Muszę wypróbować ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Z mleczkiem skondensowanym to najlep0sze lody :D Pycha !

    OdpowiedzUsuń