piątek, 16 grudnia 2022

Torcik waflowy na święta

Dzień dobry:)

Pamiętacie jeszcze taki deser jak wafle przekładane masą z masła i kakao? Moja mama często robiła taki deser gdy byłam mała. Teraz wiem, że fachowo deser ten nosi nazwę Pischinger, ale wtedy tej wiedzy nie miałam. Najważniejsze, że było tego dużo i pysznie.  I gdy ostatnio zastanawiałam się co przygotować na weekend, postanowiłam trochę zainspirować się tym dawnym smakołykiem. Dodałam trochę świątecznych smaków i dekoracji i wyszedł uroczy deserek idealny na święta. Zainspirujecie się? Serdecznie polecam:)





5 wafli tortowych okrągłych

4-5 łyżek masła orzechowego 

3-4 łyżek powideł śliwkowych 

3-4 łyżek dżemu pomarańczowego 

35 g masła 

2 łyżki cukru 

30 g wiórków kokosowych 

60 ml mleka 

2 łyżki mleka w proszku

Polewa:

50 g czekolady gorzkiej 

75 ml śmietanki 30%

Dekorki cukrowe 


Do rondelka przełożyć masło, cukier oraz mleko wraz z wiórkami kokosowym. Ogrzewać na małym ogniu do rozpuszczenia masła i cukru. Następnie zdjąć z ognia, dodać mleko w proszku i wymieszać, aby nie było grudek. Zostawić do ostygnięcia. 

Orzechy drobno posiekać i również odłożyć na bok. 

Na dużym płaskim talerzu ułożyć pierwszy wafel, posmarować 4 łyżkami masła orzechowego i posypać orzechami. 

Drugi wafel posmarować 1 łyżką masła orzechowego i częścią posmarowaną położyć na pierwszym waflu i lekko docisnąć. 

Następnie posmarować dżemem pomarańczowym,który przykryć kolejnym waflem. 

Kolejną warstwą są powidła, na które nałożyć wafle.

Następnie dać krem kokosowy, rozsmarować go i nałożyć ostatni wafel. 

Przykryć folią aluminiową i obciążyć ciężką książką. Wstawić do lodówki na 12 godzin.

Kolejnego dnia wyjąć z lodówki i pokroić na trójkąty. 

Śmietankę doprowadzić do wrzenia i zalać nią posiekaną czekoladę. Zostawić na 2 minuty, a następnie dokładnie wymieszać. Udekorować każdy wafelek i ułożyć dekorki. Smacznego. 

Kolejność warstw:
1 wafel 
Masło orzechowe + orzechy 
2 wafel 
Dżem pomarańczy 
3 wafel 
Powidła 
4 wafel 
Krem kokosowy 
5 wafel 
Polewa










7 komentarzy:

  1. Piję teraz kawę i taki trójkącik porywam 🌲🌲💗😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię torciki waflowe, mam z nimi wiele miłych, rodzinnych wspomnień. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My czasami robimy sobie takie wafle. Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. nam kiedyś mama takie robiła jak byliśmy mali:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja mama takie same robiła, przepyszne były :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna, lekka słodkość świąteczna!

    OdpowiedzUsuń