czwartek, 29 grudnia 2022

Anielski likier kokosowy ( na mleczku kokosowym)

 Dzień doberek:)

Do końca roku zostało nam już mniej niż 100 godzin, ale dokładnie nie liczyłam 😁 można więc już powoli planować co dobrego zrobimy do zjedzenia na Sylwestra. My co prawda będziemy tylko w naszym czwóreczkowym gronie, ale coś dobrego na pewno będzie. Pewnie jakieś ciasto, jakaś sałatka czy coś innego na słono. Będziemy grać w karty, planszówki i słuchać muzyki. Do tego przyda się również jakiś procencik, w końcu żegnamy stary rok. Po tym jak zrobiłam ten likier kawowy zaczęłam się zastanawiać czy mleczko zagęszczone można zastąpić mleczkiem kokosowym. I stwierdziałam, że żeby się przekonać trzeba się przekonać 😄 I okazało się, że likier jest delikatny w smaku i bardzo kokosowy. Idealny na celebrowanie powitanie Nowego Roku, a może ktoś teraz na dniach urodziny będzie świętować, również się nada. Serdecznie polecam:) 





250 ml mleczka kokosowego 

200 ml wódki 

2 łyżki wiórków kokosowych 

3 łyżki cukru 



Do rondelka przelać mleczko, dodać cukier oraz wiórki kokosowe. Zagotować, do rozpuszczenia cukru. 

Zdjąć z ognia i zupełnie ostudzić. Dodać wódkę, dokładnie wymieszać. Przelać do karafki i wstawić na 12 godzin do lodówki. 

Przed podaniem wstrząsnąć. Smacznego. 









7 komentarzy:

  1. Mam dwie puszki mleka kokosowego, zrobię taki likier 🍾🍾

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję,że będzie Ci smakować. Cukru oczywiście może być mniej.

      Usuń
  2. Ja właśnie myślę o jakimś daniu na ciepło na sylwestra.

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas jakaś sałatka, jakieś ciacho i tyle :) do picia chyba będziemy mieć herbatkę :) Fajny likier!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na likier :D U mnie jeśli już coś będziemy pić to colę albo piwo zero procent, mąż niestety w noc Sylwestrową idzie do pracy ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety nie dla mnie, alkoholu nie piję, a kokosa nie lubię :(

    OdpowiedzUsuń