piątek, 5 listopada 2021

Mini jabłeczniki bez pieczenia

Witajcie:)

Mam dzisiaj dla Was przepis na mini jabłeczniki. Jest to chyba pierwszy deser jaki wykonałam tylko z tego co było w domu, nic specjalnie nie dokupowałam, więc chyba to zero waste???

Ale od początku- w ubiegłym tygodniu zrobiłam po raz pierwszy zakupy spożywcze przez internet. Kupiłam jak zwykle owoce. W podziękowaniu za zakupy otrzymałam w prezencie duuużo owoców, w tym 8 pięknych i dorodnych jabłek. Postanowiłam z tych jabłek ugotować kompot, a z tyłu głowy już miałam ,że nie wyrzucę ugotowanych jabłek tylko zrobię jakąś szarlotkę. I ta myśl tak kiełkowała, że postanowiłam go urzeczywistnić. Chciałam również wykorzystać zapas suchego biszkoptu. I tak biszkopt został spodem jabłecznika. Początkowo wierzch miał być inny,ale po przejrzeniu lodówki okazało się, że jogurtowi kończy się termin i zrobiłam coś na kształt lebnah. I koniec końców wyszło naprawdę pysznie i chyba całkiem ładnie. Zapraszam:)



Spód:

200 g ciastek lub suchego biszkoptu 

220 g bananów ( waga bez skórki)

1 czubata  łyżka kawy inki

Masa jabłkowa:

760 g ugotowanych jabłek z kompotu

3 łyżeczki żelatyny 

Masa jogurtowa:

650 g jogurtu naturalnego 

1/2 cytryny 

3-4 łyżki erytrolu 

Dodatkowo:

Kakao do oprószenia 


Masa jogurtowa:

Na sito położyć dwie warstwy ręcznika papierowego. Ułożyć na misce i wylać jogurt. Wstawić do lodówki na całą dobę. 

Następnego dnia do powstałego serka dodać erytrol, otartą skórkę z cytryny i sok. Wymieszać. Wstawić do lodówki. 

Spód:

Do pojemnika blendera z ostrzami przełożyć ciastka lub biszkopt i zmielić. Przełożyć do miski, dodać kawe inkę i wymieszać. Banany również zmiksować i dodać do mieszanki suchej,wymieszać. 

Na dno  dużej blachy wyłożyć papier do pieczenia i ustawić mniejsze foremki do mini tortów- u mnie 4 okrągłe i 4 kwadraty. Do każdej foremki dać po łyżce masy ciasteczkowej. Wyrównać i wstawić do lodówki na godzinę. 

Masa jabłkowa:

Żelatynę namoczyć w 3 łyżkach wody i zostawić do napęcznienia. 
Jabłka przełożyć do rondelka,zagotować. Ewentualnie dodać 1/4 szklanki wody. Zdjąć z ognia i dodać żelatynę. Dokładnie wymieszać, można zmiksować blenderem. Ostudzić masę. Nałożyć po 100 g masy jabłkowej na spód. Wstawić do lodówki na 1,5 godziny. 

Wykończenie:

Na masę jabłkową nałożyć po czubatej łyżce masy jogurtowej. I znów odłożyć na godzinę. Przed podaniem oprószyć kakao. Smacznego. 













10 komentarzy: