poniedziałek, 8 listopada 2021

Chleb na zakwasie z 3 rodzajów mąki

 Dzień dobry:)

Zapraszam Was na przepis, który już dawno zrobiłam, ale gdzieś w czeluściach bloga mi się zapodział;). Przepis na chleb z użyciem zakwasu instat. Jest to naprawdę dobry produkt, chleb wyszedł wilgotny i smaczny. Kiedyś sama przygotowywałam zakwas, ale ostatnio coś nie mam do niego ręki i mi nie wychodzi. I wtedy można wspomóc się takim fajnym produktem. Serdecznie polecam:)




75 g mąki żytniej 

225 g mąki razowej 

300 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej 

1 żytni zakwas instant 

2 opakowania drożdży instant 

500 ml wody letniej

5 g cukru 

1,5 łyżeczki soli 


Do 100 ml wody dodać drożdże, wymieszać do rozpuszczenia. 

Do dużej miski przesypać wszystkie  mąki, dodać zakwas, sól oraz cukier. dodać rozpuszczone drożdże. Wstępnie wymieszać robotem z końcówką haka. Następnie stale mieszając wlewać pozostałą wodę. Wyrabiać ciasto 10 minut( ciasto jest dość luźne i klejące, ale takie ma być). Następnie przykryć czystą ściereczką i odstawić na 1-1,5 do wyrośnięcia. 

Duża formę do zapiekania spryskać 2-3 razy oliwą w sprayu i przełożyć do niej ciasto. Ponownie przykryć go ściereczką i odstawić na pół godziny. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec 40-50 minut, w  zależności od sprawności piekarnika. Ostudzić i uwolnić z formy. 

Smacznego. 

100 g to 198kcal. 






6 komentarzy: