wtorek, 9 listopada 2021

Kakaowe naleśniki z galaretką z cukinii

Dzień dobry:)

Macie ochotę na naleśniczki? Ja dzisiaj proponuję naleśniki z nieco innym farszem. Jakiś czas temu przypomiałam sobie o pomyśle na galaretkę/ dżem z cukinii i tak sobie pomyślałam, że może to dobry pomysł na nadzienie do naleśników. I wiecie to naprawdę super pomysł na nadzienie. Może I Wy się skusicie? Serdecznie zapraszam i polecam:)




Galaretka z cukinii:

1 mała cukinia- 270 g 

1 galaretka cytrynowa bez cukru 

30 g miodu 

Naleśniki:

100 ml mleka 

100 ml wody lekko gazowanej 

1 jajko

150 g mąki orkiszowej 

20 g kakao 

2 łyżki oleju 

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 


Galaretka:

Cukinię obrać z zielonej skórki. Pokroić w plastry, przełożyć do rondelka, dodać 1/2 szklanki wody i udusić do miękkości. Gdyby płyn za szybko odparował dodać jeszcze trochę i dokończyć duszenie. Zmiksować na gładko. Dodać galaretkę i ponownie zmiksować. Ostudzić. Dodać miód i wymieszać. Wstawić do lodówki, aby masa lekko stężała. 

Nalesniki:

W misce wymieszać wszystkie składniki na gładkie ciasto. Odstawić na 30 minut. Po tym czasie patelnię z powłoką nieprzywierającą rozgrzać i wlewać po 1 chochli ciasta. Smażyć naleśniki. 

Na każdy naleśniki nakładać po łyżce galaretki i rozsmarować. Zrolować naleśnik. 

Smacznego. 






8 komentarzy:

  1. Chętnie sobie zrobię to danie, bo nigdy nie jadłem a widzę, że będzie mi smakowało.
    Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł na niebanalne naleśniki :) takiego nadzienia z cukinii nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że moje dzieci byłyby zachwycone takimi naleśnikami:) Muszę koniecznie wypróbować przepis:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie oryginalne i pyszne naleśniki! <3
    Wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń