poniedziałek, 22 listopada 2021

Ciastka imbirowe ( z kandyzowanym imbirem)

Dzień dobry:)

Chociaż szczerze mówiąc dla mnie średnio dobry...od czwartku mnie coś połamało...rwa kulszowa czy inne lumbago...I wszystkie moje plany weekendowe legły w gruzach bo nie do końca jestem mobilna 😉miałam trochę pokucharzyć,ale nic z tego nie wyszło...dobrze,że mam zapas zapisanych przepisów i mogę się z Wami czymś podzielić. 

Jakiś czas temu, odległym nawet kupiłam kandyzowane imbir. Miał być do herbatki, ale jakoś to nie wyszło...I gdy 2 tygodnie temu szukałam po szafkach inspiracji na ciasteczka, wpadła mi właśnie paczka z tym imbirem i "tadam" wyszły rewelacja ciastka! Moje córcie nogami przebierały, żeby je drapnąć, ale jak zwykle musiały wytrzymać aż matka zrobi sesję fotograficzną 😂 

Wy jednak nie czekajcie i zabierajcie się do roboty,naprawdę warto. Można oczywiście zrobić inne bardziej świąteczne kształty i będzie jeszcze większe Wow! Zapraszam:)))




40 g kandyzowanego imbiru 

240 g mąki orkiszowej 

2 jajka 

4 łyżki erytrolu 

2 łyżki cukru 

100 g masła 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Polewa:

100 g gorzkiej czekolady 

100 ml śmietany 30%


Do malaksera lub pojemnika blendera z ostrzami przełożyć imbir i zmielić. Dodać mąkę, oba cukry i proszek do pieczenia. Znów zmiksować. Dodawać po 1 jajku, za każdym razem miksując. 

Następnie dodawać po kawałku masło i znowu zmiksować. Gdy miksowanie jest utrudnione wyłożyć masę na blat i zagnieść na gładkie ciasto. Owinąć folią spożywczą i włożyć do zamrażarki na godzinę. 

Po tym czasie rozwałkować na grubość 5-7 mm i wycinać dowolne kształty ( lekko podsycać ciasto mąką). Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 

Piec w 150 st z termoobiegiem około 10-12 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. 

Polewa:

Do rondelka przelać śmietanę i doprowadzić do wrzenia. Zdjąć z ognia i zalać nią połamaną czekoladę i zostawić na 2-3 minuty. Po tym czasie dokładnie wymieszać i zostawić do lekkiego zagęstnienia. Zanurzać ciastka do połowy i zostawić do stężenia, smacznego  







11 komentarzy: