poniedziałek, 29 listopada 2021

Granola grubo mielona

Dzień dobry:)

Mam pytanko- lubicie granolę? Ja bardzo. Oczywiście mówię, o domowej granoli. Faktem jest,że nabrałam tej mądrości z wiekiem 😉 raz kupiłam granolę " sklepową ", ale mi nie przypadła do gustu.  Popróbowałam różnych kombinacji, aż trafiłam na swoją ulubioną. Aż otrzymała w prezencie książkę Jamiego Oliviera i to odmieniło moją granolę ( a tak na marginesie uwielbiam Jamiego,Jego książki, programy. Mąż jak nie wie  co kupić mi na urodziny, jedzie do księgarni po książkę Jamiego i wie,że będę bardzo zadowolona z prezentu). Ale wracajmy do przepisu. Granolę robi się łatwo i długo się przechowuje. Nawet pół roku bez uszczerbku na smaku i jakości. Może stanowić bazę nie tylko do jogurtu. Ja zrobiłam przynajmniej dwa przepisy z jej udziałem, wkrótce się podzielę z Wami:)





25 g maku

55 g słonecznika łuskanego 

20 g siemnienia lnianego

60 g orzechów włoskich łuskanych

50 g suszonej żurawiny 

500 g płatków owsianych 

100 g płatków żytnich 

30 g kakao

1 czubata łyżka świeżo mielonej kawy 


W dużej misce wymieszać składniki z wyjątkiem kakao i kawy. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piec w 180 stopniach przez 15 minut. Wyjąć i ostudzić. Partiami mielić w pojemniku blendera z ostrzami. Grubość mielenia zależy od naszych upodobań. Zmieloną granolę wymieszać z kakao i kawą. Przesypać do szczelnie zamkniętego słoika. 

100 g około 476 kcal.




12 komentarzy: