środa, 1 grudnia 2021

Śledzie po kaszubsku " last minute"

Dzień dobry:)

Czy na Waszym świątecznym stole obowiązkowo są śledzie. Mój mąż i ja nie wyobrażamy sobie Wigilii bez śledzi. I chociaż mam sprawdzony przepis od Mamy - który odkąd jesteśmy małżeństwem jest przepisem numer 1,to lubię czasem zrobić w inny sposób śledzie. Po tym jak przygotowałam paszteciki last minute, stwierdziłam, że śledzie to również potrawa  którą można " przyśpieszyć " bez uszczerbku na smaku. A te śledzie są tak dobre, że to aż nieprzyzwoite 😉 można je naprawdę ze spokojem przygotować na 24 godziny przed Wigilią i będzie mniam. Serdecznie polecam:)




1 duży słoik śledzi w zalewie octowej-płatów

350 g cebuli

2 ogórki kiszone 

Garść suszonych śliwek

3 łyżki koncentratu pomidorowego 

2 łyżki oleju 

Ok. 1 szklanka wody 

Sól,pieprz do smaku 


Cebulę obrać i pokroić w dużą kostkę. Na dużej patelni rozgrzać olej i wrzucić cebulę,zeszklić. Dodać 1/2 szklanki wody i dusić. 

W międzyczasie śliwki pokroić na mniejsze kawałki i dodać do cebuli. Dusić kolejne 5 minut, w razie konieczności podlać wodą. 

Po wspomnianych 5 minutach dodać pokrojone w kostkę ogórki. Dodać również koncentrat,wymieszać i doprowadzić do zagotowania. Spróbować cebulę,jeśli jest jeszcze twarda dodać 1/2 szklanki wody, przykryć pokrywką i dusić kolejne 5 minut. Doprawić solą i pieprzem i zostawić do ostygnięcia. 

Zimny sos przełożyć do miski, dodać pokrojone płaty śledziowe na mniejsze kawałki. Wymieszać. Przykryć folią i wstawić do lodówki na około 12 godzin. Smacznego. 






10 komentarzy:

  1. Świetny przepis na pyszne śledziki <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis, muszę wypróbować, bo ja akurat na śledzie nigdy nie mam pomysłu, a w takiej wersji na pewno są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło i liczę, że będzie Ci tak smakować jak mnie;)

      Usuń
  3. Bardzo lubię, niestety od jakiegoś czasu nie mogę jeść śledzi :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pysznie, uwielbiam takie śledzie :)

    OdpowiedzUsuń