wtorek, 16 listopada 2021

Chleb z kaszą jaglaną i otrębami

Dzień dobry:)

Dzisiaj chlebek na bogato. Dzięki dodaniu kaszy jaglanej chleb długo zachowuje wilgotność. Ja swój jadłam przez tydzień i każdego dnia był  smaczny, bez odświeżania. Zachęcieni? Zapraszam dalej:)





100 g kaszy jaglanej- waga suchego produktu 

150 g mąki razowej pszennej 

80 g mąki razowej żytniej 

400 g mąki typ 750

30 g otrąb pszennych 

40 g drożdży

1,5 łyżeczki soli 

350 ml letniej wody 


Kaszę wsypać do rondelka, prażyć. Gdy zacznie pachnieć przełożyć kaszę na sito i przelać wrzątkiem. Ponownie do rondelka przełożyć kaszę i zalać 250 ml wody i ugotować kaszę do miękkości. Odcedzić I ostudzić. 

Do miseczki wlać 100 ml letniej wody, dodać drożdże i rozpuścić je. Dodać 100 g mąki pszennej i wymieszać. Zostawić do wyrośnięcia.

Do dużej miski wsypać wszystkie mąki, dodać otręby I sól. Dodać kaszę i wymieszać. Dodać zakwas i 250 ml wody i wyrobić ciasto. Wystarczy 5 minut wyrabiać. 

Przykryć folią spożywczą i zostawić do wyrośnięcia. W zależności od temperatury otoczenia potrwa to 1-1,5 godziny. 

Po tym czasie wyłożyć ciasto do dwóch keksówek- mniejszej i większej. Zostawić na kolejne 30 minut do wyrośnięcia. 

Piekarnik rozgrzać do 180 z termoobiegiem i piec około 50 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego. 






17 komentarzy:

  1. Na pewno skorzystam z przepisu, bo kasza jaglana jest bardzo zdrowa i bardzo ją lubię. A bez pieczywa w domu ani rusz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło:) ja też bez pieczywa nie wyobrażam sobie życia 😉

      Usuń
  2. Musiałbym spróbować, bo nie znam smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie ♡
    Mmm wygląda apetycznie :) Świetny przepis, naprawdę super wpis!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie, uwielbiam pieczywo z dodatkiem kaszy jaglanej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny chlebek, ja już ponad rok nie kupiłam chleba tylko swoje pieczemy (bo mąż ma swój przepis, a ja swój ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyrosły Twoje chlebki. Dawno temu piekłam chleb z kaszą, był mięciutki i wilgotny, pyszny :)

    OdpowiedzUsuń