środa, 3 kwietnia 2024

Bułki pełnoziarniste z cebulką

Dzień dobry:)

Święta, święta i po. Zostały Wam jakieś zapasy poświąteczne? Mnie nie,bo byliśmy na wyjeździe więc można na czysto zacząć gotowanie. Dlatego proponuję Wam bułki z dodatkiem podsmażonej cebulką. Niby zwykły składnik, a nadaje zupełnie innego smaku bułeczkom. Pracy w sumie nie wiele więcej. Gdy ciasto wyrasta można zająć się cebulką i po sprawie. Jeśli macie ochotę na takie bułeczki to zapraszam na przepis 🙂




1 cebula

20 g masła roślinnego 

330 g mąki typ 650 + do podsypania

300 g mąki pszennej pełnoziarnistej 

1,5 opakowania drożdży instant 

1 łyżeczka cukru 

1,5 łyżeczki soli 

400 ml letniej wody 


Cebulę pokroić w drobną kostkę. Masło roztopić i wrzucić cebulę. Usmażyć na rumiano, zdjąć z ognia i ostudzić. 

Do dużej miski przełożyć obie mąki, cukier, sól oraz drożdże. Wymieszać. Następnie dodać wodę i 2 minuty energicznie mieszać łyżką. 

Przykryć ściereczką i zostawić na godzinę do podwojenia objętości. 

Po tym czasie ciasto wyjąć z miski, uformować na prostokąt i nałożyć cebulę. Ciasto złożycie kilka razy i krótko wyrobię. 

Następnie podzielić na 10 równych porcji- u mnie po 116  g. Uformować okrągłe bułeczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Posmarować mlekiem i zostawić na kolejne 30 minut. 

Po tym czasie piekarnika ( góra-dół) rozgrzać do 180 st i piec około 25-27 minut. Następnie wyjąć z piekarnika i ostudzić na kratce. Smacznego. 







42 komentarze:

  1. Na pewno upiekę te bułeczki. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej wersji jeszcze nie robiłam, na pewno się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie domowe bułeczki są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepis. Często robię... Dodaje też czosnek. Mega dobre. Mega zdrowe. Pozdrowionka... Po świtach zrobiłam zapiekankę... Coś innego się chciało...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czosnkiem też na pewno pycha, jeszcze nie robiłam. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  5. O tak! Cebulka "robi robotę"! Bułeczek nie piekłam,a le do chleba czasami dodaję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle bardzo lubię cebulkę,w każdej postaci 😉

      Usuń
  6. OMG, aż się głodna zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te bułki muszą być smaczne. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie puszyste! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba się skuszę na upieczenie tych bułeczek. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne bułeczki. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🩷🌻🪻

      Usuń
  11. A ja kupuję chleb cebulowy, więc te bułeczki zrobię na pewno! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie apetyczne bułeczki i jakie muszą być aromatyczne i pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ciągle jeszcze dojadam po świętach. A co do bułeczek to, jestem bardzo ciekawa ich smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkrótce wszystko dojesz i będzie można upiec bułeczki 😀

      Usuń
  14. Witam Cię cieplutko 🖐🙎‍♂️
    Bardzo przepysznie wyglądają Twoje bułeczki. Dodatek mąki pełnoziarnistej sprawia, że wzbogacamy pieczywo w błonnik pokarmowy 👍🙂
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗🥰💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A błonnik jest bardzo ważny 😀 bardzo dziękuję za odwiedziny 🙂

      Usuń
  15. Ale genialny przepis. Ja na święta zrobiłam roladki zawijane z szynki, z Twojego przepisu :)
    To bułeczki pewnie też teraz zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ależ mi miło, bardzo dziękuję i bardzo się cieszę 😘

      Usuń
  16. Cudowne bułeczki. Muszą być pyszne i bardzo aromantyczne 🥰
    Pozdrawiam ciepło! 🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
  17. Brzmi pysznie! Dodatek podsmażonej cebulki z pewnością nadaje bułeczkom wyjątkowego smaku i aromatu. To świetny pomysł na urozmaicenie tradycyjnych bułek pełnoziarnistych. Dzięki za podzielenie się przepisem, na pewno wypróbuję! 😊🍞





    OdpowiedzUsuń