czwartek, 25 kwietnia 2024

Stary Rynek w Poznaniu

Dzień dobry 🙂

Pewnie niejednokrotnie zastanawialiście się czemu nie pokazałam Wam kadrów ze starówki miasta,w którym żyję. Otóż powód jest bardzo oczywisty, przez te ostatnie trzy lata, czyli okres w jakim prowadzę bloga Stary Rynek w Poznaniu był tak rozkopany, że nie było możliwości pospacerować po nim. Jakiś czas temu w końcu remont dobiegł końca i można było wybrać się na spacer. Poczekaliśmy na odpowiednią pogodę i w jedną z sobót wybraliśmy się na spacer. Samochód zostawiliśmy na parkingu pod Placem Wolności,na którym stoi taka oto fontanna. Latem gdy jest w niej woda efekt jest jeszcze lepszy. 



Tutaj jest widok z drugiej strony, zdjęcie zrobiłam gdy wracaliśmy do auta, niestety w deszczu 🥴


Po ominięciu Kostki poszliśmy w dół do Starego Rynku. Po parunastu metrach dotarliśmy do Zamku Królewskiego. Znajduje się w nim muzeum sztuki użytkowej, ale tym razem nie wchodziliśmy do środka. Ale jesteśmy umówieni z rodzinką, że w te wakacje tam się wybierzmy. A tak Zamek się prezentuje






Idąc w dół ulicą Franciszkańską dojdziemy do płyty Starego Rynku. W oczy od razu rzuca się piękny ratusz


Poniżej jeszcze kilka ujęć ratusza




Na tym zdjęciu powyżej widać jakie tego dnia były tłumy. Pewnie zastanawiacie się na co wszyscy czekają. Na Koziołki oczywiście! My zupełnie zapomnieliśmy o tych naszych koziołkach i gdy usłyszeliśmy, że jakiś chłopiec ciągnie swoją rodzinę na Koziołki, spojrzeliśmy na zegarek i była 11:45 więc i my poczekaliśmy na te maluchy. Poniżej będzie fotografia w zoomie, więc jakość może być nie do końca dobra , ale inaczej nie wiele widać, zresztą sami się przekonacie








Poznańskie kamienice są równie urokliwe jak te w Gdańsku










Spacer zakończyliśmy odwiedzaniem Fary Poznańskiej. To piękna i wyjątkowa bazylika, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Wnętrza są naprawdę niesamowite


















I jak podoba się Wam Stary Rynek w Poznaniu? Mnie zachwycają za każdym razem gdy tak jestem. Niby mieszkamy stosunkowo blisko, ale wiecie jak to jest,tego co najbliższej znacie się najmniej. Mam jednak nadzieję że tegorocznej wiosny i latem to się zmieni i będę mogłam Wam jeszcze pokazać to piękne miasto 😀


41 komentarzy:

  1. Mieszkałam w Poznaniu przez 10 miesięcy. Dobrze wspominam. Piękne miasto <3
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam za dwa miesiące stukanie 7 lat gdy mieszkamy w Poznaniu. Też bardzo lubię to miasto.
      Bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny 🙂

      Usuń
  2. Byłam tam. Pięknie jest na rynku z Poznaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poznań to piękne miasto. Śliczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za wspaniałą wirtualną wycieczkę. Poznańskie koziołki widziałam tylko raz. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne zdjęcia. Byłam w Poznaniu tylko raz, ale podobało mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię Poznań! Dwa lata temu wybraliśmy na 3 dni do tego miasta. Byliśmy w termach, Ogrodzie Botanicznym, zoo. Starówkę też odwiedziliśmy, ale była tak rozkopana, że nie było można nawet zrobić dobrego zdjęcia ;) Na pewno znowu tu wrócimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ten okres rozkopany trwał ponad 3 lata, ale teraz w końcu jest ładnie i można pospacerować. My zoo odwiedzamy co roku.😀

      Usuń
  7. Przepięknie wygląda. Ja byłam rok temu z koleżanką, ale jeszcze był w remoncie :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że po remoncie :) pięknie wygląda stare miasto w Poznaniu, chętnie bym je odwiedziła :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam podwójnie,do miasta i do siebie na kawę 😍

      Usuń
  9. Remont zrobil swoje, cudne kamienice, zamek, dzięki za wirtualna wycieczkę, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne ujęcia 😍 Poznań to niesamowite miasto. Muszę się wybrać tam ponownie :)
    Serdecznie pozdrawiam 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu polecam i oczywiście zapraszam na kawę do siebie 😀

      Usuń
  11. Piękne miasto, czekam na więcej relacji :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie prezentuje się wszystko!
    W ostatnim czasie bardzo zmieniły się miasta a szczególnie właśnie te starsze ich części. Oczywiście z korzyścią.
    W Poznaniu byłam bardzo dawno temu a teraz obejrzałam fotki z ogromną przyjemnością i czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że mogłam sprawić Ci przyjemność moimi zdjęciami 😀

      Usuń
  13. Piękne, wręcz zachwycające widoki. Przepiękne miasto, a w szczególności Stary Rynek. Dzięki, że podzieliłaś się z nami tymi zdjęciami 🤗
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 😘💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za obejrzenie zdjęć, serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  14. Wieki całe tam nie byłam, ale właśnie w czerwcu będę jakoś 3 dni w Poznaniu, to sobie obejrzę te cuda. Już się cieszę na ten czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę! To szykuje się podróż,nie dziwię się że się cieszysz,bo ja też zawsze się cieszę gdy gdzieś jedziemy 😀. Może znajdziesz chwilkę na kawkę?

      Usuń
  15. Byłam kiedyś w Poznaniu. Piękne miasto... no i te rogale ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super post. Byłam w Poznaniu kilka razy, jest tam wiele ciekawych zakątków. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Zgadzam się z Tobą i podejrzewam że wiele jeszcze nie widziałam...

      Usuń
  17. Remont rynku w Poznaniu trwał tak długo, że końca nie można było zobaczyć... Byłam tam 2 lata temu i był wyjątkowo mocno rozkopany. Ale wybieram się tam z mężem w przyszłym tygodniu na rocznicę. Swoją drogą w Poznaniu mieliśmy swoje pierwsze spotkanie. Nie mogę się doczekać aż wrócę do tego sentymentalnego dla mnie miasta :)
    Trzeba przyznać, że ta fontanna prezentuje się naprawdę świetnie! Dziękuję Ci za tą wspaniałą fotorelacje. Mam nadzieję, że i my zdążymy na pokaz koziołków :)
    Bazylika robi niesamowite wrażenie! Z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy z fotkami z Poznania :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Remont trwał naprawdę długo, najpierw były jakieś wykopaliska a potem wymiana kostki na płycie rynku i rzeczywiście było to strasznie męczące. A jak to się stało, że pierwsze Wasze spotkanie było w Poznaniu? Trzymam kciuki aby ta pustka do Poznania była lepsza niż ta dwa lata temu 😘

      Usuń
  18. Poznań zawsze jest gdzieś rozkopany. Od czasu do czasu bywam w tym mieście i też uważam, że ma ono swój urok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się z Tobą zgodzić w kwestii tych rozkopow. Ale kiedyś się skończą i będzie pięknie 😁

      Usuń
  19. Boże, jak ten Poznań wypiękniał od osiemdziesiątego szóstego! (kiedym tam była ten jedyny raz na studenckiej wycieczce :-DD)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w 86 nie wiedziałam nic o Poznaniu, miałam 3 latka 😂😂

      Usuń
  20. Poznań to moje ukochane miasto. Tą miłością zaraziła mnie moja córka, która już od prawie dwudziestu lat mieszka w Poznaniu. Teraz od czasów pandemii jest chwilowo w domu. Bywałam tam bardzo często i za każdym razem zachwycałam się pięknością tego miasta. Nawet ludzie są jacyś inni jak u nas. Bardziej uprzejmi, bardziej empatyczni. Popraw mnie jeśli się mylę, ale ja miałam takie odczucie. Byłam operowana w Klinice przy ul. Polnej. Jakże inaczej było jak w naszych okolicznych szpitalach. Po poznańsku:):):) Porządek. Szacunek dl pacjenta. Cała informacja na kartce, by nie mieć problemów. I jak nie kochać tego miasta. Mam nadzieję, że nadal będę tam jeździć. Bardzo bym chciała, bo warto. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę ale zaskoczy nas mnie tą informacją o córce. To Ty Kochana z pewnością znasz Poznań lepiej niż ja,bo bym dopiero 7 lat temu mieszkamy. W sensie teraz 7,bo kiedyś było 10 ale to długa historia 😉
      Również mam nadzieję że jeszcze nie raz będziesz w tym mieście i może nawet na kawę się umówimy? Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  21. Nigdy nie byłam w Poznsy. Ładny rynek, choć trochę za mało drzew ale to akurat nie dziwi bo dziś mamy taki trend, że zielone z rynku musi zniknąć. A szkoda. U mnie też nie ma zielono.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń