poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Zupa krem z kalafiora, białej fasoli i ziemniaków

Dzień dobry 🙂 

Co powiecie na zupę? Ja je bardzo lubię. Zarówno te kremowe, jak i tradycjne. Dziś proponuję Wam zupę z kalafiora, ziemniaków i białej fasoli. Smakowita i sycąca,a do tego szybko się robi. 

Serdecznie zapraszam na przepis. A Wy jakie zupy lubicie?

Udanego tygodnia,ten będzie trochę inny, w końcu będzie majówka. My nigdzie nie jedziemy,a jak Wasze plany? 




1 duża pietruszka

1 cebula

1 łyżka oleju

450 g mrożonego kalafiora

270 g obranych ziemniaków

1 puszka białej fasoli

1200 ml wody

1/2 łyżeczki soli


Pietruszkę i ziemniakami wyszorować. Ziemniaki obrać, ale pietruszki nie. Pokroić w dużą kostkę.

Cebulę również pokroić w dużą kostkę.

W garnku rozgrzać olej, wrzucić cebulę i pietruszkę. Zeszklić. Dodać kalafior ( nie rozmrażać) , dodać ziemniaki oraz wodę. Zagotować. Zmniejszyć ogień, dodać fasolkę wraz z zalewą oraz sól i gotować do miękkości. Zdjąć z ognia i zmiksować na gładko. Smacznego.








48 komentarzy:

  1. Zupy kremowe są smaczne przynajmniej niejadki je zjedzą,robie dla dzieci z grzankami o to jest najważniejsze.Lubię wszystkie zupy tylko nie na maślance co jeszcze mama robiła.Milego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie słyszałam o zupie na maślance, ale że nie lubię nabiału na ciepło to pewnie też by mi nie smakował.

      Usuń
  2. Lubię takie zupki. Chętnie ją zrobię dla swojej rodzinki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię najbardziej rosół, pomidorową i ogórkową :)
    A za kremiastymi zupami nie przepadam w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei kremowe zupy jem zawsze gdy stosuje dietę 🤗

      Usuń
  4. Ulala, pychotka na wiosenny obiad :) Jak najbardziej lubię i w weekend będzie u nas taka zupa krem ale z dodatkiem szparagów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z prezentem też będzie pyszna,bo ze swoich zbiorów nie może być inna 🤩

      Usuń
  5. Bardzo fajna zupka :) ogólnie to jestem bardzo na tak jeśli chodzi o zupy :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także i w sumie moje córki też są bardzo zupkowe 😁

      Usuń
  6. U rodziców w tunelu kalafiory już rosną więc za jakiś tydzień chętnie zrobię :D!
    Ps. Polecam kupować Polskie warzywa w okresach kiedy są naturalnie (kalafior maj-październik). Nie tylko aby wspierać polskich rolników. Tu chodzi o kwestie oprysków w PL a innych krajach.
    Miłego dnia! :)
    Angelika

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie. Lubię różne zupy. U mnie raczej też majówka w domu, standardowo walczę z kłopotami zdrowotnymi... Ale mam nadzieję nieco odpocząć i spędzić miło czas. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Z pewnością coś miłego sobie zorganiujesz 😀

      Usuń
  8. Na majówkę nigdzie nie wyjeżdżam, spacery po mieście.
    Zupa wygląda cudownie, lubię zupy-krem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię zupy! A jaki oryginalny talerz!!
    Ja majówkę częściowo spędzam w pracy. Przynajmniej nie będą mnie kusiły niezdrowe rzeczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj lubię takie skorupki, ale muszę się mocno ograniczać na zakupach 😁ja w czwartek też idę do pracy.

      Usuń
  10. Pyszna, zdrowa i pożywna. Rewelacyjna zupka 💚
    Przesyłam ciepłe pozdrowienia! 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny kolor (jadalnej) kości słoniowej. A co do zup to w moim przypadku jest to pytanie retoryczne: wiadomo, BARSZCZE RZĄDZĄ!!! :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę, nie słyszałam o takiej zupie :)
    Chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda elegancko. Ja najbardziej cebulowa i serowa zupę lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O cebulowej dawno nie jadłam, dzięki za przypomnienie 🙂

      Usuń
  14. Wiem, że zupa na pewno smakuje wybornie. Podana pięknie!
    Zupy krem nie należą do moich ulubionych i myślę, że to skrzywienie zawodowe😉
    Od zawsze lubię barszcz ukraiński a po nim zupę grzybową i warzywną...
    Planów nie mamy,będzie spontan :)
    Miło spędzonych dni życzę 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Kochana. Ja kiedyś też nie lubiłam zup krem, ale diety wymagają poświęceń ( a że było ich dużo to i wprawę mam 🤩)
      My z rodzinką umówieni jesteśmy na spacer, rower oraz granie w gry 😀udanej majówki 😘

      Usuń
    2. Doskonale Ciebie rozumiem i wiem, że jak trzeba to nawet niedobre da się polubić a zupka akurat na pewno jest dobra:)
      Buziaki gorące😘🤗

      Usuń
  15. Mega apetyczna... Cjoc wiem że u mnie by nie przeszła... Może z grzankami, i z mięsem dla mojego miesozerca. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię zupy krem. Z chęcią przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne połączenie. Uwielbiam wszelkie zupy kremy.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam zupy, dodają mi energii, jednak nie robię nigdy kremu, bo kocham gryźć. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zupa wygląda pysznie i zdrowo! To świetna propozycja na lekki i sycący posiłek, zwłaszcza w takim sezonie jak majówka. Dziękuję za przepis i życzenia udanego tygodnia! My majowki nie mamy w tym samym czasie takze ciepły weekend spedzamy w domu, budując nową szklarnke :) to więc będę mogła wypróbować ten przepis. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zupka wyglądała pyszniutko ^_^

    OdpowiedzUsuń