środa, 17 kwietnia 2024

Zamek w Malborku

Dzień dobry 🙂 

Zapraszam Was na relację, chciałam napisać krótką, ale byłby to nieprawda bo mam masę zdjęć z tego wypadu. W pierwszy weekend kwietnia zawitaliśmy do Malborka. Tak się jakoś złożyło, że ani ja ani mąż w czasach szkolnych nie byliśmy na Zamku w Malborku,nasze córki też z klasą nie były. A twierdza ta od dawna była na mojej liście miejsce do odwiedzenia. I w końcu się udało. Zapraszam dalej,zaznaczam od razu że jest dużo zdjęć 😀 



 

Przed tym napisem jest figurka uroczego rycerzyka, który robi sobie selfie 😉


A teraz mnóstwo ujęć z różnych perspektyw Zamku. Wnętrz nie będę pokazywała bo nie wszystkie zdjęcia są ładne. A poza tym jest to inny rodzaj zamku. O jego potędze świadczy że zewnętrze że tak powiem a nie wnętrza jak na przykład Zamku na Wawelu.

Według audioprzewodnika Zamek w Malborku jest największym gotyckim zamkiem na świecie. I jestem w stanie w to uwierzyć. O potędze może także świadczyć ogromna figura Matki Boskiej. Figura ma wysokość 8 m, chociaż oczywiście ze względu na odległość z której ją oglądamy nie oddaje w pełni Jej ogromu.


Ale może gipsowy odlew twarzy w skali 1:1 coś Wam powie o Jej wielkości 















































Doskonale zagospodarowane są tereny wokół zamku oraz wzdłuż brzegów rzeki Nogat 













Na krótko przed naszym przyjazdem do Malborka została oficjalnie otwarta makieta Zamku w Malborku. Jest wykonana z metalu i cegieł. Poprzednia była ze styropianu,o ile dobrze pamiętam, i systematycznie zaczęła się rozpadać. A ta jest naprawdę imponująca! 










W Malborku jest wiele interesujących miejsc,nie wszędzie udało się nam dotrzeć,po spacerze bo zamku,nogi już nie chciały nieść, ale udało się nam zobaczyć stary budynek poczty 









A także pomnik króla Kazimierza Jagiellończyka 





Nasza Kotka nie brak atrakcji też nie mogła narzekać 😉



Mam nadzieję że chociaż trochę przybliżyłam Wam piękno tego miejsca. Jeśli jeszcze nie byliście to szczerze polecam. Bilety za taką wycieczkę nie są zbyt wygórowane, bilet rodzinny to 220 zł, myślę że jest to cena do przyjęcia. Tym bardziej że samo zwiedzanie zamku to jakieś 3-3,5 godziny. 
Ja już planuje kolejną podróż 😉 

27 komentarzy:

  1. Byłam tak dawno temu. Warto więc znowu zajrzeć do Malborka.

    OdpowiedzUsuń
  2. To piękne miasto i piękne miejsce, które warto odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  3. byłam za młodu:) milo wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia robią wrażenie!
    Niedawno moja ciocia była w Malborku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wycieczkę. Nigdy nie byłam w Malborku. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam w Malborku, a gotyk uwielbiam, więc chętnie się kiedyś wybiorę.
    Niesamowicie piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam, widziałam, zwiedzałam, oglądałam.
    Piękne miejsce, warte obejrzenia... robi wrażenie.
    Pozdrowienia, Monia...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ cudowna fotorelacja! Miejsce świetne, z pewnością warte odwiedzenia :) Choć lubię klimat zamków, te budownictwo i krajobrazy, to w tym konkretnym jeszcze nie byłam. Muszę to koniecznie zmienić. W przyszłości z pewnością zorganizujemy rodzinną wycieczkę :) Cudowny wpis! Pozdrawiam Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  9. Monia
    Piękne fotki i wspaniała wycieczka!
    Wiele lat temu kilka razy próbowaliśmy zwiedzić zamek ale stale był w remoncie.
    Dwa lata temu wreszcie nam się udało:)
    Jest co pooglądać i warto się wybrać.
    Pozdrawiam cieplutko😘

    OdpowiedzUsuń
  10. Malbork jest piękny. Sam zamek udało mi się kiedyś zwiedzić nocą z pochodniami! Robił wrażenie, szczególnie lochy - ciary po plecach latały :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój mąż pochodzi z tamtych stron więc zam zamek i miasto ^_^

    OdpowiedzUsuń
  12. widziałam kiedyś ten zamek, ale niestety tylko z daleka :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż wstyd się przyznać, ale nigdy tam nie byłam... Cudowne i fascynujące miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna relacja. Byłam w Malborku 2 razy. Bardzo ciekawe miejsce z historią w tle. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie mamy świetne miejsca i zamki do zwiedzania, podziwiania :) Moje ulubione to Bobolice, w pięknych okolicach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. z racji miejsca zamieszkania w Malborku bywałam bardzo często. Kiedyś wspaniałe było Oblężenie Malborka, zawsze w lipcu ;) Teraz mieszka tam mój brat, więc również bywam, chociaż nie na zamku;0

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam nie raz w Malborku , z chęcią po byłam znowu z Wami. Miłe wspomnienia i niezapomniany urok zamku. Pozdrawiam serdecznie 🌺🌺🌺🌺

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za świetne zdjęcia :) zwiedzałam zamek w Malborku bardzo dawno temu i chętnie bym odwiedziła to miejsce jeszcze raz :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale tam pięknie, muszę koniecznie wybrać się z rodziną :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie prezentuje się ten zamek w Malborku :D
    Super fotorelacja! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  21. W Malborku byłam w liceum. Z dziećmi jeszcze nie byliśmy- póki co cena nas odstrasza.
    W sezonie była z tego pamiętam jeszcze wyższa.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witaj Moni ! Ale mi zrobiłaś niespodziankę tym postem ! Wiesz, że ja mam do Malborka sentyment ? Wszystkie wakacje - Malbork ! Rodzina w Malborku i okolicy. Tata - w Malborku ! Chciał nie chciał - byłam tam wiele razy. Miasteczko jest niewielkie, takie w sam raz do ogarnięcia. Zamek wart odwiedzenia ! Dziękuję, że jesteś :))) Ściskam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  23. To wspaniale, że mogliście wreszcie odwiedzić Zamek w Malborku! Monia Twoje zdjęcia i opisy naprawdę oddają atmosferę tego historycznego miejsca. Dwa lata temu też udało nam się tam zajechać. Zamek robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie byłam, ale jedno wiem, że zamki kryją w swoje sekrety i to lubię:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie byłem w tym zamku, a szkoda, bo wygląda niesamowicie ciekawie, a historia tego zamku jest dosyć ciekawa, gdyż ten zamek został wzniesiony przez zakon krzyżacki w kilku etapach, począwszy od roku 1280 aż do połowy XV w. Był niestety zniszczony podczas walk z Armią Czerwoną, a po roku 1945 był odbudowany. Za to byłem w zamku w Gołuchowie. Jego wnętrze są niesamowicie ciekawe, szczególnie sala z kolekcją waz. Interesują mnie takie miejsca o bogatej historii. To coś, co mnie fascynuje i ciekawi. Dziękuję Ci za to, że podzieliłaś się z nami tymi zdjęciami z pobytu w zamku w Malborku 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🖐😊💖

    OdpowiedzUsuń