sobota, 20 kwietnia 2024

Pasta z sera hallumi

Dzień dobry 🙂 

Witam Was serdecznie w weekend, niestety zimny i deszczowy. Mam nadzieję, że wkrótce nastąpi poprawa,bo bardzo przybija mnie to zimno. Tym bardziej że kupiłam sobie dwa tygodnie temu sukienkę na wiosnę i to o dwa rozmiary mniejsza niż kupowałam do tej pory 😀😀😀. Jestem z siebie taka dumna że szok. Wczoraj minęły dokładnie dwa miesiące gdy walczę z ciałkiem. 

No ale przecież nie przyszłam tutaj, żeby się bezczelnie chwalić tylko aby zaprezentować przepis. U Kasi Futki wielokrotnie widziałam przepisy z użyciem sera hallumi. I postanowiłam sama wypróbować ten ser. Moje pierwsze spotkanie z tym serem musiałam przekuć w pastę do pieczywa. A że miałam otwarty słoik z papryką,to powstała doskonała pasta. Naprawdę tak smakowita,że trudno się powstrzymać przed zjedzeniem wszystkiego 😉. Prosta pasta bez nakładów pracy, może przygotujecie ją jutro na śniadanie? Serdecznie polecam 🙂 




225 g sera hallumi

165 g papryki pigullo ze słoika

2 łyżki jogurtu naturalnego

1 ząbek czosnku

1/2 łyżeczki ostrej papryki mielonej

Pieprz do smaku


Do wysokiego dzbanka przełożyć ser, paprykę oraz jogurt. Wstępnie zmiksować.

Czosnek obrać, zetrzeć na tarce o małych oczkach i dodać do dzbanka. Dokończyć miksowanie. Doprawić do smaku pieprzem oraz papryką. Wstawić na 2-3 godziny do lodówki. Smacznego.








47 komentarzy:

  1. Na pewno zrobię. Może nawet jeszcze dziś.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze słyszę o tym serze. Ale chętnie wypróbuję
    Pogoda faktycznie niezbyt ciekawa ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to też debiut z hallumi, ponoć świetnie nadaje się do grillowania.

      Usuń
  3. Nie znam tego sera, trzeba się zainteresować, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto wyjść ze strefy komfortu i popróbować nowych smaków. Ja także serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  4. Hallumi najbardziej lubię za jego skrzypienie przy gryzieniu:) Pasty nie robiłam i muszę spróbować.
    Gratuluję zacięcia,wytrwałości i wyniku!ciepełko na pewno nadejdzie i sukienka będzie jak znalazł 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa! Ja trochę się bałam tak na żywca jeść ten ser i dlatego postanowiłam przerobu na pastę 🤗

      Usuń
  5. Nie znam tego sera, ale jak smarowidło jest z czosnkiem to już je lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka pasta to coś idealnego dla mnie. Co prawda tego sera jeszcze nie próbowałam, ale czas to zmienić;)
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spotkałam się jeszcze z taką pastą, ale przepis super :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie super :) Bardzo lubimy ten ser i dziś będzie z sałatką z nowalijkami z ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ser hallumi używam, ale pasty nie robiłam. Bardzo go lubimy więc pasta z pewnością będzie nam smakowała. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jak zna się smak tego sera to łatwiej będzie wypróbować pastę.

      Usuń
  10. Zrobię z pewnością. Jestem ciekawa tego sera, bo jeszcze nie miałam okazji go posmakować. Niby atakuje mnie z różnych sklepowych półek, ale trafił do koszyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja miałam podobnie. Kupiłam i ze trzy tygodnie leżał w lodówce, aż stwierdziłam że trzeba się za niego zabrać. Najpierw miała być pasta z pieczarkami, ale że była otwarta papryka to ona poszła pod blender i wyszło naprawdę smakowicie!

      Usuń
  11. Och, zapachniało Grecją!
    P.S. Ja to nawet nie oglądałam zeszłorocznych sukienek, bo jest zimno... Eee, no dobra, przyznam się: ważę chyba z 5 kilo więcej niż rok temu :-DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz że tak właśnie się inspirowałam Grecją? I wyszedł fajny efekt.
      Ja ważyłam więcej niż 5 kg w porównaniu do zeszłego Roku i to już było dużo za dużo. Ale teraz jestem naprawdę bardzo zawzięta o zdeterminowana więc mam nadzieję że wygram tą nierówną walkę 🤗

      Usuń
  12. Bardzo oryginalna pasta. Chętnie spróbuję :)
    Serdecznie pozdrawiam 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo mnie zaciekawiłaś tą pastą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie. Uwielbiam podobne smarowidła i pasty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja także. Szczerze mówiąc wolę taką opcję zamiast wędliny i sera żółtego.

      Usuń
  15. Nie słyszałam o takiej paście, ciekawa jestem jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeważa smak papryki ze słoika, ale słowność sera też się przebija.

      Usuń
  16. Na pewno jest pyszna. I na pewno skorzystam z tego przepisu. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem chętna kochana na kanapeczkę z tą smakowitą pastą:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze nie jadłam sera halloumi, recept sie przyda:)

    OdpowiedzUsuń