sobota, 27 stycznia 2024

Domowe bułki z " przedziałkiem"

Dzień dobry 🙂

I nastała drożdżowa sobota 😉w ubiegłym tygodniu był chlebek a dziś zapraszam na bułki z przedziałkiem. Chyba nie muszę mówić Wam jak się mówi na nie u nas w domu 😉🤗 ale nie ważne jak się nazywają te bułki ale jak są smaczne! A są obłędnie pyszne. A ja jeszcze jestem szczególnie dumna, że tak pięknie mi się upiekły.  Może i Wy się skusicie na upieczenie swoich bułek? Serdecznie polecam i udanego weekendu 🥰



570 g mąki pszennej

30 g mąki kukurydzianej

1 opakowanie drożdży instant

1 łyżka cukru

1 łyżeczka soli

Ok. 400 ml letniej przegotowanej wody

Dodatkowo:

2 łyżki mleka

1 łyżeczka cukru


Do dużej miski przełożyć obie mąki, dodać cukier, drożdże i sól. Wymieszać.

Stopniowo dodawać wodę i wyrabiać ciasto. Powinno ładnie odchodzić od dłoni. Przykryć i zostawić na godzinę - półtorej aby podwoiło swoją objętość. 

Następnie krótko wyrobić i podzielić na 8 części. Uformować zgrabne kuleczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko spłaszczyć i przez środek zrobić zagłębienie,ja używam bambusowej rurki, ale może być trzonek noża lub drewnianej łyżki. 

Odłożyć pod przykryciem na kolejne 20 minut. Do miseczki przelać mleko, dodać cukier i wymieszać do rozpuszczenia cukru. W międzyczasie rozgrzać piekarnik do 180 st.

Bułki posmarować mlekiem i wstawić do piekarnika. Piec około 22-25 minut,w zależności od zdolności piekarnika. Wyjąć, ostudzić na kratce. Smacznego.






38 komentarzy:

  1. Ojej, uwielbiam takie bułeczki z przedziałkiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są a ja zbyt leniwa żeby wstać tak rano i dla mnie męża bułki piec, pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,mnie pewnie dla dwójki też by się nie chciało, więc bez wyrzutów sumienia Kochana 💜

      Usuń
  3. Bułki wyglądają jak ze sklepu :D Takie bułki domowej roboty na pewno bardzo smakują :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, milszego komplementu nie mogłaś mi powiedzieć, bardzo bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  4. Ale przepysznie wyglądają! Nie ma to jak własne pieczywo na śniadanie :) Na razie skusić się nie mogę, ponieważ nie mamy na wynajmie piekarnika. Ale już niedługo się z mężem przeprowadzamy na swoje i będziemy mogli tworzyć takie cudowności. Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak piekarnik to radocha ogromna. Też kiedyś nie miałam i smutno mi było. Na szczęście już nie długo sobie odbijecie 😀

      Usuń
  5. Piękne i przepyszne bułeczki 😍😍
    Dobrego i udanego weekendu! 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kasiu i również udanego weekendu 🙂

      Usuń
  6. Ślicznie wypieczone,aż pachną z fotki, mniammmmuśne są takie śniadanióweczki😋
    Miłej niedzieli😘❤️

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajeczne, wspaniale wyglądają i na pewno tak smakują.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny 🙂🏵️

      Usuń
  8. Bardzo fajny przepis. Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne bułeczki, lepsze niż z piekarni :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale piękne bułeczki, idealne na niedzielne śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie,i tak u nas było, były na niedzielne śniadanie 🙂

      Usuń
  11. Idealne na wiosenne kanapeczki z nowalijkami :) Mi przypominają moje dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł z tymi nowalijkami, muszę zapamiętać i upiec je do tych pyszności 🙂

      Usuń
  12. Nie spodziewałam się mąki kukurydzianej w przepisie! A mam jej zapasy, z którymi nie wiem, co zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też taka samotna stała ta mąka więc postanowiłam ją dodać 😉

      Usuń
  13. Uwielbiam takie bułki - półdupki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jacież! Jak ja, osławiony przez wielu purystów językowych miłośnik niekonwencjonalnego blogowania, mogłam do tej pory nie upiec bułeczek-dupek?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No czasem tak jest że pomysł umyka, ale teraz już się odnaleźcie i jestem pewna że bułki będą prima sort 🙂

      Usuń
  15. Idealne bułeczki, prezentują się przesmacznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Te bułki z przedziałkiem wyglądają przepysznie! 🍞👌 Nie ma to jak aromat świeżo upieczonych drożdżówek w sobotę. Z pewnością skuszę się na własne pieczenie. Udanej i smacznej weekendowej pieczeni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, domowe zawsze najlepsze i chętnie je piekę 😁

      Usuń
  17. Pamiętam takie bułeczki z dawnych lat, były smaczne. Ale wiadomo, nie to co domowe☕😊

    OdpowiedzUsuń