poniedziałek, 22 stycznia 2024

Deserki jogurtowe z chia i truskawkami

Dzień dobry 🙂

Komu potrzeba dobrej energii i pysznego i kolorowego śniadania na początku nowego tygodnia? Mnie z pewnością! Dlatego proponuję dziś prosty i pyszny pomysł na śniadanie,deser czy kiedy chcecie to zjeść. Ja nazwałam to deserkiem ponieważ przygotowałam to w którąś sobotę na deser. Ja użyłam jogurtów do picia, ponieważ takowego były w lodówce, ale z powodzeniem można zastąpić naturalnym,greckim czy nawet roślinnym. Jak już wiecie moje gotowanie jest raczej w oparciu o produkty, które mam w domu i one mnie inspirują i najpierw chcę je wykorzystać niż kupować coś typowo pod dany przepis ( chociaż tak też się zdarza). Dlatego u mnie jest jogurt do picia u Was może być Wasz ulubiony. Na wierzchu dekoracja też nie jest obowiązkowa 😉ja lubię ładnie podawać jedzenie. Zwłaszcza zachwyt mojej córki, Ona zawsze umie mnie tak ładnie pochwalić że chcę być w tym jeszcze lepsza. No ale się to rozgadałam 😂 zapraszam na przepis i udanego tygodnia Wam życzę 🩷🩵🩷🩵😘




800 g jogurtu do picia truskawkowego

110 g chia

350 g truskawek ( mogą być mrożone)

50 ml wody

2 łyżki erytrolu

1 łyżeczka żelatyny+ 1 łyżka wody

1 łyżeczka mąki ziemniaczanej+ 1 łyżka wody


Do dzbanka przelać jogurty, dodać chia i wymieszać. Przykryć folią spożywczą i wstawić do lodówki na 8-10 godzin lub całą noc.

Kolejnego dnia truskawki przełożyć do rondelka, dodać wodę i doprowadzić do zagotowania ( mrożonych nie trzeba rozmrażać). Gdy owoce się zagotują dodać erytrol i gotować dalej. W międzyczasie żelatynę namoczyć w wodzie, odstawić na bok.

Następnie w małej miseczce wymieszać mąkę z wodą , dodać do truskawek. Dokładnie wymieszać,po minucie zdjąć z ognia. Dodać żelatynę i wymieszać do jej rozpuszczenia.

Do pucharków lub słoiczków przełożyć w równej ilości jogurt z chia, dodać frużelinę truskawkową. Udekorować według uznania lub pominąć ten krok. Smacznego.











40 komentarzy:

  1. Mnie dzisiaj zdecydowanie brakuje czegoś dobrego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie polecam taki słoiczek pełen smaku 🙂

      Usuń
  2. Wyglada apetycznie! :)
    Córka zapewne ma rację, że smakuje nieziemsko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają obłędnie :) Chętnie kiedyś wypróbuje ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło, pracy na szczęście nie jest dużo.

      Usuń
  4. Super deserek. Zdrowo, kolorowo. Akurat często robię puddingi chia. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jakoś ostatnio zapomniałam o tym i tak jakoś mnie naszło 😉

      Usuń
  5. Ojeju ale narobiłaś mi smaka... My będąc na basenie, w porze obiadowej idziemy do kawiarni na obiad i deser... Jejku jakie tam mają dobre desery z nasionami chia. Chętnie bym i taki zjadła w domu. Podpowiedź tylko jakiego jogurtu do picia używasz???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem miałam truskawkowy z dyskontu na L....😉

      Usuń
    2. Nów właśnie. To tego dyskont trochę daleko. Ale tak narobiłaś mi smaka, że kupiłam dzisiaj ale w innym jogurty, nasiona chia i galaretki... Jakiś mix się ukręci. Maliny są... Więc coś na ząb będzie dzięki narobiłaś smaka, że no musiałam. Pozdrowionka

      Usuń
  6. Wspaniały i szybki przepis. Najbardziej cieszy mnie w nim to, że jest pomysł na użycie nasion chia, które są super :) Poza tym wygląda to przepysznie i kolorowo, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem z niego zadowolona, muszę częściej takie zacząć robić bo rzeczywiście chia jest super. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  7. Cudne i pyszne deserki 🧡🧡 Zjadłabym z ogromną przyjemnością 😍😍
    Dobrego tygodnia! 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękuję, Twoje desery są zawsze takie dopracowane że jesteś dla mnie inspiracją 😘

      Usuń
  8. Deser wygląda cudownie. To jest coś dla nas. Bardzo lubimy takie pyszne, lekkie desery. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że trafiłam w gust 😁 serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  9. Te deserki są porywające ! Nie dość , że pięknie wyglądają to na pewno również smakują wyśmienicie ! Pozdrawiam Cię cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze nie trzeba dużo czasu na jego przygotowanie 🙂

      Usuń
  10. Kochana 🙂Twoje deserki wyglądają obłędnie ❤️ I do tego pięknie udekorowane 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza bardzo dziękuję za przemiły komentarz i odwiedziny 🙂

      Usuń
  11. Dekoracje fajne, nie dziwię się, że córa chwali ;)
    Też lubię ładne podawać jedzenie, wzrok też musi się nakarmić!
    Robiłam podobny deser, ale latem z borówkami i jogurtem greckim a drugą wersję z waniliowym i kiwi. Też dobre ;) (ale tak ładnie nie podałam)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo dziękuję 🙂. Twoja wersja z kiwi brzmi tak orzeźwiająco że z pewnością latem zrobię. Na pewno piękne wyglądało 😘

      Usuń
  12. Jako wegetarianka często pochłaniam różne nasionka, zwłaszcza chia i siemię lniane. Podoba mi się ten deser, bo uwielbiam też truskawki i ładnie przystrojone dania.
    Pozdrawiam i dziękuję, że do mnie zajrzałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny 🩷 chętnie będę częściej zaglądać 🙂 serdecznie pozdrawiam Monika

      Usuń
  13. Wow Moniczko, te deserki wyglądają obłędnie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. To kolorowe i pyszne śniadanie wygląda jak rewelacyjny sposób na rozpoczęcie nowego tygodnia! 😍 Inspirujesz do tworzenia własnych smakowitych kompozycji z dostępnych produktów. A zachwyt córki to naprawdę najlepsza nagroda 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ależ miłe słowa bardzo dziękuję, nigdy bym nie pomyślała że mogę być inspiracją dla kogoś, dlatego tym bardziej mi miło 😍

      Usuń
    2. Aniu ależ miłe słowa bardzo dziękuję, nigdy bym nie pomyślała że mogę być inspiracją dla kogoś, dlatego tym bardziej mi miło 😍

      Usuń
  15. Uwielbiam deserki z nasionami chia, są pyszne i bardzo pożywne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Deserki wyglądają rewelacyjnie i tak smakowicie ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko bardzo dziękuję, wiesz że lubię jak jedzenie ładnie wygląda 🤗

      Usuń
  17. Wspaniały deserek. Masz niesamowite pomysły oraz kreatywność w gotowaniu. To coś, z czego słynie Twój blog. Doskonała robota 👍😊
    Pozdrawiam Cię serdecznie i od serducha 😘🥰🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patryk bardzo dziękuję za inspiracjace słowa do dalej pracy, serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń