sobota, 20 stycznia 2024

Chleb na mleku

Dzień dobry 🙂

Po pierwsze bardzo dziękuję za wszystkie życzenia i troskę o moje zdrowie. Dziś już jest wszystko dobrze, ale nie będę ukrywała, że we wtorek naprawdę się bałam. Uderzyłam się w tył głowy o lód i w momencie gdy się podnosiłam z ziemi to bardzo kręciło mi się w głowie, więc musiałam usiąść. Po chwili te zawroty trochę ustąpiły, ale i tak postanowiłam pojechać na SOR. Bo podobnie jak mówiła to Monika z Rodzina Testuje o swojej Córce,także ja jako dziecko miałam wstrząśnienie mózgu i obawiałam się powtórki. Na szczęście tomograf nie wykazał żadnych nieprawidłowości, więc będę żyła. Przez pierwsze dwa dni rzeczywiście tylko leżałam, wczoraj już trochę bardziej aktywna byłam w domu. A dziś już mam nadzieję działać pełną parą. W sumie na głowie został mi guz i lekkie bóle głowy rano, ale mogą być nie związane z upadkiem, ponieważ często miewam bóle głowy.

Ale koniec już tego użalania się nad sobą,pora wziąć się do pracy. Dziś pierwszy pomysł z cyklu drożdżowe soboty 😊😊

Dwa tygodnie temu zrobiłam taki oto chlebek. Stwierdziłam że zamiast wody użyje mleka. Chlebek wyszedł bardzo smaczny i sycący, ale także trochę sypki, co widać na zdjęciach. Jednakże nie przeszkodziło nam to w zjedzeniu go z masełkiem i jajkiem na twardo 😉 zapraszam na przepis 🙂 

P.s. to moje leżakowanie uświadomiło mi że do urodzin mojej starszej córki zostały 4 tygodnie i trzeba zaplanować tort...i wiecie że już zaplanowałam? Nawet go sobie naszkicowałam i opisałam co chcę zrobić o z czego. Teraz tylko czekać czy efekt końcowy będzie taki jak wyobraźnia podpowiada 😁

Udanego weekendu 🥰





550 g mąki

1 opakowanie drożdży instant 

1 łyżeczka soli

3 łyżki cukru

300 ml mleka w temperaturze pokojowej 

3 łyżki oleju 


Do dużej miski przełożyć mąkę, dodać drożdże, sól oraz cukier. Wymieszać.

Stopniowo dodawać mleko i wyrabiać ciasto. Gdy ciasto zbiję się w kulę, dodać olej i przez kolejne 3-4 minut wyrabiać ciasto.

Uformować zgrabny bochenek, delikatnie owinąć go w papier ( spiąć górę spinaczem ) i wstawić do lodówki na całą noc.

Następnego dnia wyjąć ciasto na około 30 minut przed pieczeniem. 

Piekarnik rozgrzać do 180 st bez termoobiegu. 

Chleb naciąć nożem w 3 miejscach i oprószyć mąka ( przy użyciu sitka). Przełożyć na blachę i piec około 40-45 minut. Wyjąć, ostudzić na kratce. Smacznego.








48 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie domowe wypieki :)
    Cieszę się, że jest już Tobie lepiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, my właśnie też i mam teraz taki plan żeby na weekend piec chleb lub bułki. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂

      Usuń
  2. Jej, pięknie ten chlebek wygląda. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jestem z niego bardzo dumna, zwłaszcza z kształtu 😉

      Usuń
  3. Dobrze ze nic poważnego się nie stało, a tych drożdży to 10 dkg dać bo u nas takie kostki są, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam drożdży instant, dlatego napisałam opakowanie. Świeżych myślę że starczy 40-50 gram.
      Dopisałam już w przepisie poprawne użycie drożdży instant.

      Usuń
  4. Domowy chlebek zawsze dobry:) kiedyś przesadziłam z ilością ziaren i obawiałam się, że to nie będzie dobry chleb a okazało się, że był fantastyczny.
    Co ciekawe,już nigdy później taki dobry mi nie wyszedł:)
    Czyli tzw. sukces pierwszego razu:)
    Ciekawa jestem tortu urodzinowego. Na pewno będzie coś Łał!
    Pozdrawiam cieplutko😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No czasem jest tak że raz coś się uda a potem już wychodzi inaczej, ale warto zawsze próbować.
      Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  5. Super wyszedł Ci ten chlebek! Będę chciała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak smakowicie wygląda. Piekę chleb od kilkunastu lat w różnych wersjach i z różnymi dodatkami. Na zakwasie i z dodatkiem drożdży, ale takiej wersji jeszcze nie znałam. Skorzystam więc chętnie z Twojego przepisu. W zamian polecam (jeżeli nie piekłaś) chleb z dodatkiem musu z dyni. Mojej rodzince bardzo smakuje. Mąkę kupuję w młynie, bo jest bez obecności glifosatu, a można zamówić przez internet. Mam więc pytanie jaką mąkę użyłaś do pieczenia tego pysznego chleba, bo nie wiem czy z moich zapasów wyjdzie równie piękny? Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za podpowiedź. Ja robiłam chlebek dyniowy ale na słodko. Tym razem użyłam mąki typ 650. Czasem jak nie mam 650 czy 750 to piekę z tortowej i też niezły chleb wychodzi.
      Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję. Mąka 750 jest u mnie zawsze na stanie. Używam jej do pieczenia ciast i generalnie w kuchni do wszystkiego. Uściski posyłam i cieszę się, że jesteś już w formie:):)

      Usuń
  7. Ten chleb wygląda doskonale. I musi wspaniale smakować nawet z samym masełkiem, ja w każdym razie uwielbiam takie połączenie.
    Monia, jak dobrze, że już dobrze :) I mam nadzieję, że te Twoje bóle głowy przejdą Ci także i że to nie skutek tego uderzenia... Buziaki, Ty gospodyni idealna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te miłe słowa, ale chyba trochę na wyrost z tą idealną gospodynią 😉
      Serdecznie pozdrawiam i ściskam 🙂

      Usuń
  8. Ojej kochana! Wcale się nie dziwię, że się tak zdenerwowałaś! Ja też bym się bała. U nas też jest wszędzie tak ślisko, że aż strach z domu wychodzić. Mieszkam w mieście, ale tylko w niektórych miejscach chodniki są dobrze odśnieżone i posypane piaskiem. W drodze idziemy po trawnikach... Czekam już z utęsknieniem do wiosny!
    Chlebek wyszedł Ci super! Nie ma to jak domowe pieczywo :)
    Dużo zdrówka dla Ciebie! Kuruj się i uważaj na siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku też bardzo tęsknię za wiosną.
      A chlebek domowy to hit numer jeden 🙂

      Usuń
  9. Cieszę się, że już wszystko ok :) chlebek jak marzenie Moniko :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że już czujesz się lepiej! Mimo to dużo zdrówka :) Chlebek wygląda pysznie. Zapisuję przepis i w wolnej chwili zrobię :) Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakiś czas temu była moda na chleby w garnku. Spróbowałam, ale nie z bardzo mi wyszedł, może z Twojego przepisu mi się uda.
    Dużo zdrowia dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też piekłam taki w garnku, aż jeden raz 😉za dużo zachodu. Wolę pieczenie w taki tradcyjny sposób. Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  12. Ja robiłam dziś wersję na jogurcie naturalnym :) Pychotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, takiego chleba jeszcze nie robiłam, zapisuję inspirację 😘 dziękuję 🙂

      Usuń
  13. uff, dobrze, że nic Ci nie jest! uważaj na siebie!
    A chlebek pyszny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę że obyło się bez komplikacji. Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  14. Fajny taki chlebek, ja kiedyś zrobiłam z maślanki.
    Cieszę się, że nic poważnego nic się po upadku nie stało. Uważaj na siebie i oszczędzaj się o ile i jak tylko możesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też z maślanką robiłam ale bardzo dawna temu,na początku mojej przygody z pieczeniem. Będę musiała powtórzyć ten przepis.
      Z oszczędzaniem to raczej już trudno będzie bo dziś do pracy wracam. Udanego tygodnia 🙂

      Usuń
  15. Chlebek piękny jak z bajki.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chlebek prezentuje się bardzo smakowicie :D Domowy Chlebek smakuje najlepiej :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w zupełności, domowy smakuje wybornie. Dziękuję bardzo 😀

      Usuń
  17. oj urazy głowy poważna sprawa, dobrze że diagnostyka podjeta i nie ma powodu do niepokoju. Zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo często używam mleka do wypieku pieczywa ♥️ Twój chlebek wygląda idealnie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie pierwszy raz, ale będę powtarzać częściej 🙂

      Usuń
  19. Smakowity chlebek. Dobrze, że jest lepiej. Dużo zdrowia i pozytywnej energii! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. O rany! Bardzo się cieszę, że wszystko dobrze się skończyło i nie ma poważniejszych urazów po upadku. Odpoczywaj, regeneruj siły i wracaj do działania stopniowo. Chlebek wygląda niesamowicie smacznie! 😍🍞 A co do planowania tortu na urodziny córki – to fantastyczny pomysł! Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy, na pewno będzie przepyszny i piękny. 💖💐"





    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ja co prawda nie umiem się oszczędzać, ale naprawdę próbuje 🤗 bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  21. Przepiękny ten chlebek Ci wyszedł i nie ważne że sypki, ważne że swój i domowy ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i podoba mi się takie podejście 🙂

      Usuń