czwartek, 4 stycznia 2024

Bułeczki tygryski

Dzień dobry 🙂

Stwierdziłam, że po tej długiej serii świątecznych pomysłów muszę w końcu pokazać coś " zwykłego", ale jakże pysznego. Tym razem będą to bułeczki z tygryskowym wzorkiem. Bułeczki wbrew pozorom nie są trudne do wykonania,a takie urokliwe że żal jeść 😁

Planuję wrócić do publikowania przepisów co dwa lub co trzy dni. A na pewno w pierwszej połowie roku. Nie wiem co to będzie po wakacjach bo wtedy najprawdopodobniej będę pakować, przeprowadzać i znów rozpakowywać. Jestem jednak dobrej myśli że może będą to marginalne sytuacje. Będę jednak informowała Was na bieżąco 🙂 udanego czwartku 🩷




600 g mąki typ 650

30 g masła

2 łyżeczki cukru

1 łyżeczka soli

1 opakowanie drożdży instant

Ok. 250-300 ml wody

Masa tygryskowa:

50 g mąki kukurydzianej lub ryżowej

60 ml letniej wody

1/2 łyżeczki drożdży instant

1/2 łyżeczki cukru

Szczypta soli

1 łyżka oleju


Masło rozpuścić i ostudzić.

Do dużej miski przełożyć mąkę, dodać cukier, sól oraz drożdże. Wymieszać. Dodać wodę oraz masło i wyrobić na gładką masę. Wyrabiać około 5 minut aż będzie gładkie i będzie odchodzić od ręki. 

Przełożyć do miski i przykryć ściereczką. Odstawić na 1-1,5 do podwojenia objętości.

Po tym czasie ponownie krótko wyrobu i uformować 10 bułeczek. Odłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Zostawić 20-30 minut.

Do małej miski przełożyć mąkę kukurydzianą, dodać sól, cukier oraz drożdże. Wymieszać. Dodać olej i wodę i wymieszać na pastę. Odłożyć na czas drugiego rośnięcia bułek.

Piekarnik rozgrzać do 200 st, pieczenie góra - dół bez termoobiegu. 

Na bułki nałożyć masę tygryskową i wstawić do piekarnika na około 30 minut lub do ładnego zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.









39 komentarzy:

  1. Na pewno skorzystam :) Wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło i wbrew pozorom nie są trudne do wykonania.

      Usuń
  2. Smakowicie. Nie ma jak domowe bułeczki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Mój mąż za każdym razem zastawia się czemu do piekarni chodzi gdy w domu takie pyszne bułki mogą powstać 😉

      Usuń
  3. Fajne bułeczki, nigdy nie piekłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie i z pewnością tak smakują. Oj pokuszę się. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę są smaczne i ten wygląd zachęca do jedzenia 😉

      Usuń
  5. Ja za Tobą nie nadążam 😉
    Przepis goni przepis a wszystkie kuszą bo są super!
    Bułeczki zarąbiste! Będą jako pierwsze do upieczenia:)
    Dzięki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana będzie mi bardzo miło! Cieszę się że udało mi się Ciebie zaskoczyć 😘

      Usuń
  6. Dzień dobry noworocznieTwój pomysł na bułeczki z tygryskowym wzorkiem brzmi nie tylko smacznie, ale również prezentuje się wyjątkowo uroczo. Cieszę się, że planujesz regularne publikowanie przepisów, a pomysł na opublikowanie ich co dwa lub co trzy dni brzmi zachęcająco. Powodzenia i udanego czwartku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny. Również wszystkiego najlepszego w nowym roku 🥳

      Usuń
  7. Fajny pomysł, no i taki "normalny" po świętach ;) mi nawet teraz suchy chleb smakuje jak delicje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest! Ja uwielbiam to świąteczne gotowanie,ale po 6 tygodniach chętnie zjem coś co nie jest piernikiem albo rybą 😀

      Usuń
  8. Super wyglądają, takie do schrupania, choć rzeczywiście trochę żal je zjadać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko coś w tym jest, że żal ale z drugiej strony po to je upiekłam 😉

      Usuń
  9. Skuszę się w weekend :) W tygodniu u mnie bardziej pieczenie chleba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chlebek piekłam tydzień temu i to w nowej wersji 😉

      Usuń
  10. The photographs shows this delicious dressert. I think is necessary a lot of experience for to do this delicatessen.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne są te bułeczki! Wiesz z czym mi się kojarzą? Z letnim wypadem nad jezioro :) Gdy byłam dzieckiem i rodzice zabierali mnie nad wodę zawsze mieli ze sobą pomidorka, bułeczkę i jajo na twardo by zrobić taki piknik na brzegu :) Nie mogę się doczekać, aż sama będę takie organizować, ale to jeszcze trochę :) Pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia cieszę się że wywołałam miłe wspomnienia i cieszę się że się nim podzieliłaś ze mną. Bardzo mi miło. Ani się obejrzysz a będziesz organizować takie pikniki, przekonasz się jak szybko rosną dzieci. Ten pierwszy rok życia dziecka leci błyskawicznie 😉🙂

      Usuń
  12. Cudowne bułeczki 😍
    Wyglądają niezwykle smacznie 🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
  13. I takie pomysłowe bułeczki są niezwykle wspaniałe na śniadanie, ale bardzo proste do wykonania. Super, że dzielisz się takimi inspiracjami z innymi na blogu 👍😉
    Pozdrawiam Cię serdecznie i od serca 💕🙂

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwilebiam domowe wypieki! Bułeczki wyglądają cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także najbardziej lubię domowe pieczywo, niestety nie ma tyle czasu aby piec każdego dnia. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  15. Super wyglądają, muszę takie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, serdecznie polecam, naprawdę warto 😀

      Usuń
  16. Muszę takie upiec:)
    Dziękuję kochana za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń