sobota, 13 stycznia 2024

Pierś z kurczaka w zatapianej mące

Dzień dobry 🙂

I kolejny tydzień za nami. O dziwo nawet szybko upłynął, pomimo tych mrozów. Jest też dobra wiadomość tego tygodnia, wybraliśmy miejscowość na urlop i zabukowaliśmy nocleg. Co prawda do wyjazdu jeszcze ponad pół roku i mam nadzieję że się uda bo życie jednak pisze różne scenariusze. Ale na pewno podzielę się z Wami wrażeniemi 😀

Póki co dzielę się przepisem na obiadek z mięskiem. Pomysł prosty i jaki smaczny. W sumie nie wiedziałam jak go nazywać i taka nazwa sama się nasuwała. I chyba mogę stwierdzić, że tak przygotowane mięsko drobiowe najbardziej przypomina to ze znanej sieciówki z kurczakiem. Nawet chyba bardziej niż ta wersja z płatkami kukurydzianymi. Jeśli jesteście ciekawi to zapraszam dalej i udanego, spokojnego weekendu 🥰






2 piersi z kurczaka

Po 1/2 łyżeczki soli, pieprzu, czosnku granulowanego oraz przyprawy gyros

1 szklanka mąki

1 szklanka zimnej wody

1 litr oleju


Mięso umyć i osuszyć. Pokroić w paski o grubości około 1-1,5 cm. Doprawić do smaku  mieszanką przypraw. Odłożyć na około godzinę.

Rozgrzać olej.

Do miseczki przełożyć mąkę dodać sól oraz granulowany czosnek. Wymieszać. Do drugiej miski wlać wodę.

Do mąki wyłożyć kawałek mięsa, następnie włożyć do wody i po kilku sekundach wyjąć i ponownie włożyć do mąki. 

Usunąć nadmiar i włożyć do oleju. Smażyć około 4-5 minut. Wyjąć i osuszyć na papierowym ręczniku. Smacznego.








35 komentarzy:

  1. Też fajna opcja, do piersi w cieście u mnie inne składniki, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne jedzonko. I na obiad i na kolację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, lubię takie dania gdy wszystkim smakuje a człowiek nie urobiony po pachy 😉

      Usuń
  4. Jak zawsze pysznie u ciebie 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jak zawsze bardzo miła dla mnie jesteś 🙂

      Usuń
  5. Super propozycja. Prosta w wykonaniu, nieskomplikowana i bardzo smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Taki był zamysł, cieszę się że to dostrzegłaś 🙂

      Usuń
  7. Fajny pomysł na kurczaka :) prosto i smacznie :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie głównie kurczak króluje, więc trzeba tworzyć nowe pomysły 😀

      Usuń
  8. Jak za mięsem nie przepadam, to fileta z kurczaka w takim wydaniu bardzo chętnie bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I takie słowa to miód na moje serce, ślicznie dziękuję 😘

      Usuń
  9. Idealne danie dla dzieci :) One uwielbiają tak przygotowanego kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Moje nie są już takie małe, ale humorki przy jedzeniu potrafią pokazać, więc trzeba temu zaradzić i taki kurczak jest w sam raz 😉

      Usuń
  10. Dziś zrobiłam i polecam wszystkim - pychotka!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ale mnie zaskoczyłaś! Bardzo się cieszę że przygotowałaś moje danie i że smakowało Wam 😘

      Usuń
  11. Prezentuje się bardzo chrupiąco!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, coś wspaniałego na obiad 👍😊 Panierowanie piersi z kurczaka w mące, w wodzie i ponownie w mące. Hm... Ciekawy pomysł, nigdy tego nie robiłem. Muszę koniecznie to spróbować. Dziękuję Ci za to, że podsunęłaś mi ten pomysł. Jestem CI wdzięczny za to 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🥰😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby być zupełnie szczerzą to widziałam to w TV, ale nie byłam przekonana że to może się udać. Cieszę się że się odważyłam zrobić ten trik bo kurczak wyraźnie na tym zyskał. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. Kurczak to moje ulubione mięsko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam takie filety ale nie aż tak prosto:) najpierw była mąka ziemniaczana,potem jajo a potem mąka pszenna i oczywiście głęboki olej. Było chrupiąco i smacznie ale Twój przepis jest jeszcze prostszy i koniecznie muszę go wypróbować.
    Dzięki wielkie 😘
    Pozdrawiam i ściskam mocno 🤗

    OdpowiedzUsuń
  15. Apetycznie wygląda, aż zrobiłam się głodna:)

    OdpowiedzUsuń