czwartek, 11 stycznia 2024

Kiełbasa po węgiersku

Dzień dobry 🙂

Jak funkcjonujecie w tej mroźnej aurze? Ja szczerze mówiąc trochę kiepsko, dla osób pracujących na powietrzu taki mróz średnio jest przyjazny. Po powrocie z pracy owijam się kocem i poza i obiadem nie robię nic. Nie wiem czy bardziej brak siły czy nastroju do działania. Byle do wiosny 😉

Na taką kiepską pogodę doskonałe są wszelkiego rodzaju dania rozgrzewające. Takie, które ukoją zmarznięte ciało i umysł. Ja dwa dni temu zrobiłam takie danie. Przepis istnieje w naszej rodzinie od wielu lat. To pomysł mojego Taty. Tata przygotowywał swoją wersję na bazie dużej ilości cebuli i kiełbasy. Ja swoją wersję trochę wzbogaciłam. W sumie najwięcej pracy jest przy krojeniu cebuli,a potem to już z górki. Ja często przygotowuję to danie gdy mąż zaczyna fazę dyżurów. Zaciekawiłam Was? Jeśli tak to serdecznie zapraszam dalej 🩷



6 cebul lub 4 duże sztuki

55 g krakowskiej w kawałku

3 śląskie kiełbasy

1 mała laska wędzonej kiełbasy

600 ml passaty pomidorowej

2 ogórki kiszone

5 kawałków jalapenio z zalewy

100 g boczku w plastrach

3 łyżki oleju

1 łyżeczka ostrej papryki w proszku

1/2 łyżeczki chili w płatkach 

Sól pieprz do smaku 

200 ml wody


Cebulę pokroić w półplasterki. Boczek w niedużą kostkę. 

W rondelu rozgrzać olej wrzucić cebulę wraz z boczkiem. Dodać paprykę mieloną i zeszkli 3 minuty. Po tym czasie zmniejszyć ogień i dusić kolejne 10 minut . W międzyczasie wszystkie kiełbasy pokroić w małą kostkę. Po wspomnianych 10 minutach dodać kiełbasę i przesmażyć kolejne 10 minut. 

Następnie wlać passatę, wodę i dusić kolejne 20 minut . 

Ogórka i jalapenio pokroić drobno, dodać do garnka wraz z cukrem i przyprawami, zagotować. Można podawać od czasu ale najlepiej smakuje następnego dnia. Smacznego.









50 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż lubi takie jedzonko. Ja nie za bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tak jest,nie da się lubić wszystkiego, ja np nie lubię białej kiełbasy gotowanej...

      Usuń
  3. To musi być smaczne ale bez ostrej papryki, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można pominąć i też będzie smakować 🙂

      Usuń
  4. super obiadek na mroźne dni!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba nigdy nie jadłam nic w wersji po węgiersku :) Fajnie, że na otstro, co roku mam tą papryczkę w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj ja zdecydowanie nie lubię zimy! Czekam już też z utęsknieniem na cieplejsze dni, tym bardziej że rachunki za gaz nas teraz przybijają. Danie wygląda wyjątkowo apetycznie. Właśnie coś takiego rozgrzewającego smakuje teraz najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt ogrzewanie mocno drenuje domowy budżet. Musimy wytrwać,jak to mówią: byle do wiosny 😉

      Usuń
  7. Coś dla mojego męża :) U nas też zimno. Pozdrawiam 💗

    OdpowiedzUsuń
  8. Samo zimno jest do wytrzymania ale jakość powietrza a w zasadzie brak jakości, już nie! Powietrze gęste od smogu 🙈ratuje nas oczyszczacz powietrza.
    A danie jest super! Robię podobne,tyle że z dodatkiem papryki i fasoli . Gotuję więcej i wekuję. Idealne na wszelkie wypady poza dom.
    Pozdrawiam cieplutko 😘🤎

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatek fasoli bardzo mnie zaintrygował. Takie danie jeszcze bardziej sycące jest. Muszę następnym razem tak przygotować. Dzięki za inspirację. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  9. Jak smakowicie wygląda i tak pięknie podane. Dawno temu, bo w latach osiemdziesiątych robiłam podobnie, kiedy trzeba było zrobić coś na szybko ale wersja uboższa, bo nie dodawałam ogórka i papryki. Smakowało. Teraz to danie nie jest dla nas więc tylko podziwiam. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może następny pomysł przypadnie Wam do gustu 🙂 gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
    2. Ten też byłby super, ale my już jemy potrawy lekkostrawne. No cóż trzeba się z tym pogodzić!!!

      Usuń
  10. I takie dania w taką pogodę są najlepsze!! Też się kiepsko czuję w takie mrozy i nie mam na nic sił, ochoty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, od razu humor się poprawia po porcji takiego obiadku 🙂

      Usuń
  11. Oj, rozumiem to doskonale! Mróz potrafi zabrać energię. Ja też każdego dnia jestem trochę na zewnątrz nie lubię tego ale jak sie ma taką pracę a nie inna to co poradzic :) świetne, że znajdujesz ukojenie w daniach rozgrzewających. Twój przepis brzmi niezwykle kusząco! I chyba jutro na oboad zeobie Twoje danie, aż się teraz głodna zrobiłam :) u nas w weekend bylo - 24 stopnie, dzis jest -10 ale znowu ida mocne mrozy❤️ Mam nadzieję, że szybko poczujesz się lepiej i ta zimowa aura minie jak najszybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie trzeba jakoś oswajać to zimno. Rozgrzewające dania to jeden ze sposobów. Oj to u Was rzeczywiście zimno. Byle do wiosny 😘

      Usuń
  12. Od samego Twojego opisu zrobiło mi się cieplej. To musi być pyszne i baaaaardzo rozgrzewające :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko cieszę się że udało mi się przywołać trochę ciepełka 😉

      Usuń
  13. Wspaniałe, rozgrzewające i pożywne danie idealne na te okropne mrozy brr...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny 🩷🏵️

      Usuń
  14. I znowu ciekawa inspiracja kulinarna ... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję u cieszę się że pomysł się podoba 🙂

      Usuń
  15. Pycha. Czasem robię podobne danie. Na te zimowe dni idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy pomysł na rozgrzanie dobry,i pewnie wiele pomysłów jest podobnych niezależnie od regionu 🙂

      Usuń
  16. Nie znoszę mrozów, na szczęście na razie nie muszę wychodzić z domu. Dla mnie zimy mogłoby w ogóle nie być, no ale to część życia, więc pocieszam się myślą, że lada moment będzie wiosna :) Wspaniała inspiracja kulinarna! Kocham twoje dania, nie dość że pomysłowe to wyglądają bardzo apetycznie :) Pyszny przepis, naprawdę sprawia, że człowiek staje się głodny! Mega :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia Twoje słowa jak zawsze wywołują ogromny uśmiech na mojej twarzy. Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  17. Pyszne i pożywne danie. Idealne na obecną aurę 🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja wczoraj na śniadanie jadłam właśnie kiełbasę smażoną z cebulą. Mężczyźni radzą sobie świetnie w kuchni wiec tym bardziej czuje się zachęcona do skorzystania z tego pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mój Tata lubił przygotować takie gulaszowo - sosowe dania.

      Usuń
  19. Pyszny pomysł na podanie kiełbasy ♥️

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny przepis! Zapomnałam, że można robić danie z kiełbasy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem najprostsze pomysły nie przychodzą nam do głowy. Ale już masz gotową inspirację 😘

      Usuń
  21. Super pomysł, smaczny przepis:)

    OdpowiedzUsuń