piątek, 4 listopada 2022

Żeberka w mieszanej kapuście z pieczarkami

 

Dzień dobry:)
I jak minął Wam ten trochę dziwny tydzień? Mnie tak jak się spodziewałam tydzień upłynął pracowicie. I dlatego aby wynagrodzić sobie ten trudniejszy czas przygotowałam dla siebie i męża obiad, który niezwykle rzadko robię, a szkoda bardzo lubimy żeberka. Dziewczynki nie przepadają za takimi daniami, więc dla nich były naleśniki. A my delektowaliśmy się żeberkami duszonymi w kapuście kiszonej i pekińskiej z kawałkami pieczarek. Danie jest obłędne w smaku, chociaż zupełnie nie dekoracyjne 😋 ale czasem tak musi być. Obiad  jest dosyć kaloryczny, ale od czasu do czasu nikomu nie zaszkodzi troszkę rozpusty. Serdecznie zapraszam:)






300 g kapusty kiszonej 

100 g kapusty pekińskiej 

800 g żeberek 

1 cebula 

5-6 dużych pieczarek 

3 łyżki oleju 

1 łyżeczka wędzonej papryki 

Sól, pieprz 

1/2 łyżeczki płatków chili

1/2 łyżeczki kminku 

Mięso umyć, dokładnie osuszyć. Pokroić na mniejsze porcję. Wymieszać wszystkie przyprawy poza kminkiem i natrzeć nimi żeberka, odłożyć na 20 minut .

W międzyczasie pokroić cebulę w półplasterki, obie kapusty posiekać. Pieczarki przekroić na ćwiartki. 

W dużym rondlu rozgrzać 2 łyżki oleju i partiami obsmażać mięso, odkładać na talerz. 

Do garnka dodać resztę oleju, wyrzucić cebulę i ją zeszklić. Dodać posiekane kapusty, 2 szklanki wody i zagotować. Dodać żeberka, zmniejszyć ogień i dusić do miękkości. 

Po około godzinie dodać pieczarki oraz doprawić do smaku solą, pieprzem oraz kminkiem. Dusić jeszcze 15 minut. Smacznego. 




14 komentarzy:

  1. Dawno nie jadłam żeberek. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też rzadko jemy, ale czasem strzeli mi myśl i muszę je zrobić:)

      Usuń
  2. Pysznie wyglądają. Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności, mój mąż byłby zachwycony takim daniem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój też był bardzo zadwolony,a przecież o to chodzi, prawda?:)

      Usuń
  4. Ja od dziecka do mięsa przekonać się nie potrafię i jedynie kurczaka potrafię zjeść. Z żeberkami mam tak, że zawsze kiedy się pieką, to ich zapach mnie kusi i na tym się kończy;) Takie żeberka w kapuście i jeszcze do tego z pieczarkami to byłaby uczta dla mojego męża:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja starsza córka też tak ma, a powiem więcej mięso z kurczaka zje tylko w domu przygotowane przeze mnie czy męża, a na wszelkich wyjazdach czy w "gościach" nie ruszy mięsa....
      Może się zainspirujesz i zrobisz niespodziankę mężowi na obiad? serdecznie polecam:)

      Usuń
  5. Danie idealne dla mojego męża. Bardzo lubi żeberka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę,że większość panów lubi żeberka i super, mamy dla kogo pichcić:)

      Usuń
  6. Mój mąż byłby zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno by mi posmakowały 🤤 czasami zapiekamy żeberka w kiszonej kapuście 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszne danie , kiedys podobne żeberka jadłam u siostry i bardzo mi smakowały

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio nie mam szczęścia do kupna chudych mięsnych żeberek i to mnie zniechęca do ich przygotowania

    OdpowiedzUsuń