czwartek, 17 listopada 2022

Proste ciastka kakaowe z dziurką

Witajcie:)

Pamiętacie gdy około 3 tygodnie temu wspominałam, że zamówiłam sobie w sieci gadżecik do kuchni. Najpierw czekałam na przesyłkę 10 dni, ponieważ firma kurierska gdzieś zapodziała moją paczkę i dopiero po mojej interwencji się znalazła. Gdy przesyłka w końcu do mnie dotarła, chciałam jak jak najszybciej wypróbować moją zdobycz. Zagniotłam się ciasto na ciastka i gdy miałam użyć tego gadżetu okazało się, że niestety nie spełnia swojej funkcji....zamówiłam sobie drewniany wałeczek ze świątecznym wzorem i liczyłam, że takowy będzie występować na moich ciasteczkach, ale nic z tego....wzór się nie odbił na surowym cieście...i trzeba było jakoś zagospodarować to przygotowane ciasto. A jako, że zaczęłam już okres świątecznych wypieków postanowiłam, że zrobię proste okrągłe ciastka z uroczą gwiazdką w środku. Oczywiście może być po prostu okrągła dziurka, może być też serduszko czy co tam się Wam zamarzy. Przepis to baza, a za każdym razem nasze ciastko może mieć inny niepowtarzalny wzór. Jak widzie na zdjęciach mam tylko kilka sztuk, chociaż upiekłam 24 ciacha, ale tylko tyle udało mi się "uratować" do zdjęcia, resztę moje Łasuchy porwały 😁 Zapraszam zatem na proste ciacha, idealne na każdą okazję.





300 g mąki 

30 g słodkiego kakao 

40 g cukru 

50 g erytrolu 

130 g masła lub margaryny tortowej 

1 jajko 

* zamiast mieszanki cukru i erytrolu można użyć 90 g cukru. 



Do pojemnika blendera z ostrzami lub do malaksera przełożyć wszystkie sypie składniki, dodać jajko i pokrojony na kawałki tłuszcz. Zmiksować aż uzyskamy konsystencję mokrego piasku. 

Przełożyć na blat i zagnieść na jednolite i gładkie ciasto. Przełożyć do woreczka foliowe, lekko spłaszczyć i włożyć do zamrażarki na 30 minut. 

Po tym czasie rozwałkować na grubość 5 mm i wycinać kółka o średnicy 9 cm. W każdym krążku wyciąć dziurkę foremką w kształcie gwiazdki i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st około 11-13 minut, wyjąć ostudzić na kratce. Z podanych składników wyszło mi 24 ciastka.

Smacznego. 












16 komentarzy:

  1. Też śliczna, nawet bez wzorku ;) Myślałam nad takim wałkiem, ale właśnie obawiałam się że wzór nie będzie się odbijał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja naiwnie myślałam, że jednak będzie coś widać, no nic mam gadżet do zdjęć w stylu świątecznym hihi;)

      Usuń
  2. Witam serdecznie ♡
    Jakie urocze ciasteczka :) Robi się naprawdę świątecznie :) Cudny przepis ^^
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowicie, może je zrobię w weekend, dzięki za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielka szkoda, że wałek okazał się być wadliwy.... Ale ciasteczka i tak wyszły wspaniałe, nic dziwnego że tak szybko znikały 😊

    OdpowiedzUsuń