sobota, 5 listopada 2022

Kawa miodowo-dyniowa z piankami

 Witajcie:)

Ale dzisiaj poszalałam w kuchni:) najpierw było gotowanie, a potem masa zmywania, ale warto było. W połowie dnia zrobiłam sobie przerwę na kawę. I w końcu odważyłam się zrobić sobie kawę dyniową, ale jak to zwykle bywa ze mną, musiałam zrobić po swojemu. Wyszło całkiem zacnie. A do tego okazało się, że słoik to bardzo wszechstronne urządzenie i doskonale sprawdza się jako przyrząd do spieniania mleka i nie potrzeba kolejnego gadżetu. A mam ich całkiem sporo, więc od pewnego momentu staram się ograniczać zakup nowych....no może nie do końca, wczoraj zamówiłam sobie w sieci jeden drobiażdżek o którym zawsze marzyłam. Gdy już go otrzymam i użyję to z pewnością pochwalę się efektem. Póki co zapraszam na kawkę i udanego wieczoru życzę:)





200 ml kawy z ekspresu

1 łyżka puree z dyni

50 ml mleka

1 łyżeczka miodu

po szczypcie mielonego: cynamonu, kardamonu, anyżu, imbiru oraz goździków

1 łyżka mini pianek


Do miseczki przełożyć puree z dyni, dodać wszystkie przyprawy oraz miód. Wymieszać. Podgrzać w mikrofali. Następnie przełożyć do do niedużego słoika, dodać kawę i dokładnie wymieszać. Przelać do szklanki. 

Mleko również podgrzać, po czym również przelać do słoiczka i kilkanaście razy wstrząsnąć aby mleko delikatnie się spieniło. Przelać mleko do kawy, a łyżeczką ostrożnie przełożyć piankę i całość bardzo delikatnie wymieszać ( ja użyłam szpadki do szaszłyków, aby ruch był minimalny).

Udekorować mini piankami i podawać od razu. Smacznego.





10 komentarzy:

  1. Mam dyni pod dostatkiem :) Na pewno skorzystam z Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super! Tylko dynię muszę kupić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega kawa! <3 Jestem kawoholikiem, więc z przyjemnością spróbuję takiej jesiennej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  4. :D Mój mąż też używa słoika do spieniania mleka odkąd popsuł mu się przyrząd taki na baterie do spieniania mleka ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym się napiła takiej kawy!

    OdpowiedzUsuń