środa, 2 listopada 2022

Muffinki chałwowe z piankami

Dzień dobry:)

W szkole moich córuś co jakiś czas odbywają się różnego rodzaju kiermasze. Gdy są to kiermasze kulinarne to zawsze staram się coś przygotować. I za każdym razem chcę żeby to było coś nowego. Tym razem postawiłam na chałwę i pianki. Smak chałwy jest delikatny, ale na tyle wyczuwalny, żeby daje się go nazwać. Ja oczywiście musiałam skosztować zanim przekazałam dzieciom i myślę, że babeczki wyszły odpowiednio wilgotne, wystrarczająco słodkie. A że dzieciaki uwielbiają pianki udekorowałam je właśnie nimi. 

Aby przygotować 15-16 sztuk wystraczy użyć tylko połowę składników. 

Córcia mówiła, że w szybkim tempie babeczki się rozeszły, więc na szczęście wstydu nie było 😉






400 g jogurtu naturalnego 

250 g margaryny tortowej lub masła - musi być miękkie

250 g cukru 

130 g chałwy- u mnie waniliowa

4 jajka rozm. L

400 g mąki pszennej 

4 łyżeczki proszku do pieczenia 

Dekoracja:

70 g gorzkiej czekolady 

Garść małych pianek


Z podanych proporcji wychodzi 30 babeczek


Jogurt i masło wyjąć z lodówki odpowiednio wcześniej, aby składniki się ogrzały. 

Do dużej miski przełożyć masło wraz z cukrem i utrzeć na jasny krem. Następnie dodać w trzech porcjach chałwę, po każdej porcji dokładnie wymieszać mikserem. 

W kolejnym kroku dodawać po 1 jajku, po każdym dokładnie wymieszać. 

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać w dwóch partiach do miski na przemian z jogurtem. Wymieszać do połączenia składników.

Foremki silikonowe wyłożyć papilotkami i nałożyć po czubatej łyżce ciasta. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 st z termoobiegiem i piec około 24 minuty. W połowie czasu zamienić układ blach w piekarniku. Wyjąć i ostudzić na kratce. 

Czekoladę połamać, przełożyć do miski i roztopić w kąpieli wodnej. Przełożyć do rękawa cukierniczego i udekorować babeczki. Na wierzchu ułożyć mini pianki. Smacznego. 









23 komentarze:

  1. Ależ one musiały być pyszne. Rewelacyjnie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna że pierwsze poszły z wszystkich wystawionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis. Chętnie bym je spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. skusiłabym się na kilka sztuk od razu!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja akurat za chałwą nie przepadam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może następne babeczki przypadną Ci do smaku, wypatruj przepisu 🙂

      Usuń
  6. Mega urocze babeczki, na słowo chałwa dostałam ślinotoku, zapowiadają się pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Babeczek chałwowych jeszcze nie jadłam. Bardzo pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, może kiedyś z córciami spróbujecie zrobić?:)

      Usuń
  8. Na pewno pyszne 😊 dzieciaki lubią takie małe słodkości 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Asiu, najważniejsze żeby dzieciaki były zadowolone:)

      Usuń
  9. Świetny pomysł :) chałwowych babeczek jeszcze nie próbowałam :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają przepysznie! Chętnie bym je zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, na pewno były przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyszło naprawdę zacnie:) dziekuję za miłe słowa:)

      Usuń